گسترش روابط با همسایگان، نماد حکمرانی مطلوب دولت

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:‌ ارتباط با همسایگان و گسترش روابط با آن‌ها نشانه‌ خوبی در حوزه حکمرانی محسوب می‌شود و از این بابت عملکرد دولت بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

روح الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره عملکرد دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی اظهار کرد: دولت در زمینه تعاملات بین‌المللی موفق جلوه کرده و توانسته است با پیوستن به پیمان‌های چندجانبه جهانی، منافع ملت را در برابر دشمنان ایران تأمین کند، در همین راستا الحاق به پیمان شانگهای که بیش از ۱۵ سال مورد انتظار بود، محقق شد و به‌تازگی الحاق به پیمان بریکس در اوج ناباوری دشمنان جمهوری اسلامی که امیدوار بودند ایران نتواند به این پیمان ملحق شود، انجام پذیرفت.

وی افزود: مجموع این اقدامات در راستای کسب منافع بیشتر برای ملت عزیزمان مؤثر خواهد بود و زین پس شاهد این خواهیم بود که کشورهایی در دنیا نمی‌توانند با یک‌جانبه‌گرایی تحریم‌های سنگینی را علیه کشورمان اعمال کنند، زیرا مقاومت در برابر تحریم‌ها فقط مترتب بر مردم ما نخواهد بود و دیگر ملت‌ها نیز همراه ما در این مقاومت شریک خواهند بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارتباط با همسایگان و گسترش روابط با آنها نشانه خوبی در حوزه حکمرانی محسوب می‌شود و از این بابت عملکرد دولت بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

متفکرآزاد با اشاره به افزایش قدرت نظامی کشور در سال‌های اخیر گفت: در کنار این تعاملات بین‌المللی و آغوش گشاده و روی باز جمهوری اسلامی به دول دوست و برادر، گسترش قدرت نظامی و دفاعی کشور در سال‌های گذشته نیز موید این امر است که در برابر دشمنان کوتاه نمی‌آییم.

وی ادامه داد: در همین راستا رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ توسط وزارت دفاع، همچنین الحاق موشک‌های حاج قاسم و ابومهدی به سامانه دفاعی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی همه ابعاد توسعه و پیشرفت و حفظ منافع ملی را در نظر دارد و تمرکز بر هیچ عرصه‌ای، سبب غفلت از عرصه دیگر نمی‌شود.

کد خبر 683429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.