۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
از مرز خسروری چه خبر؟ + فیلم

هر چه به روز اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، حضور زائران در مرزهای کشور برای رسیدن به سرزمین عشق بیشتر می‌شود، تا جایی که امروز (دوشنبه) مرز خسروی که یکی از مرزهایی است که فاصله زیادی با کربلا ندارد، بسیار شلوغ شده و ازدحام جمعیت در این مرز گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به منظور تردد زائران و شرکت آنها در مراسم راهپیمایی اربعین، مرزهای مهران، چذابه، خسروی، تمرچین، شلمچه و باشماق با تدابیر اندیشیده شده آماده پذیرایی از زوار هستند. بر اساس اظهارات مسئولان، ترافیک عادی در مسیرهای منتهی به مرزها جریان دارد، اما در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی با حجم بالای زائران مواجه هستیم و طبق گفته وزیر کشور، ۲.۵ میلیون نفر زائر برای پیاده‌روی اربعین راهی عراق شدند.

به گفته سرهنگ رضا شیراوژن، معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی فراجا، اگرچه حجم بالای زائران در مرزها به خصوص در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی به چشم می‌خورد، اما خروج زوار از گیت‌های مرزی به سهولت و با سرعت انجام می‌شود و زائران با توجه به شلوغی جمعیت در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی برای تردد و خروج از مرز به پایانه‌های مرزی تمرچین و باشماق مراجعه کنند.

امروز نیز برخی افراد در فضای مجازی خبر از ازدحام جمعیت در مرز خسروی می‌دهند و در این راستا مسئولان امر در تلاش هستند تا تردد زائران از این مرز تسهیل شود.

تردد زائران در مرز خسروی روان و بدون هیچ مشکلی در جریان است

مطرح شدن این شلوغی در حالی است که صبح امروز علی شعبانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، اظهار کرد: تردد زائران اربعین از مرز رسمی خسروی همچنان روان و رفت و آمد زائران به صورت ۲۴ ساعته بدون هیچ مشکلی در دو سوی مرز در حال انجام است.

وی افزود: زائران در مرز خسروی به صورت روان در حال خروج از مرز به منذریه عراق هستند و در منذریه نیز هیچ مشکلی برای پذیرش حضور زوار ایرانی وجود ندارد، تمام دستگاه‌ها پای کار هستند تا زائران با سهولت و راحتی از این گذرگاه رسمی عازم عراق شوند.

فرمانده قرارگاه اربعین استان کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۵۱ هزار زائر از مرز خسروی بدون هیچ مشکلی و در سهولت کامل از مرز خسروی خروج پیدا کرده‌اند و هم‌اکنون جمعیت پرحجم، اما تردد هم در سمت گیت‌های ایران و هم سمت گیت‌های عراق روان است.

وی از برپایی موکب‌ها به منظور خدمات‌رسانی به زوار اربعین در دو سوی مرز خسروی و منذریه خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام زیرساخت‌ها برای حضور زائران فراهم است و پذیرای زائران از سراسر در این گذرگاه رسمی کشور هستیم.

کد خبر 683425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.