قیمت نفت ایران امروز / نفت برنت به ۸۴ دلار رسید

قیمت هربشکه نفت خام در معاملات امروز بازار جهانی به ۸۰.۱۹ دلار رسید. همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۰.۱۲ دلار افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قیمت نفت در بازار جهانی امروز روند نزولی خود را ادامه داد، این کاهش قیمت به این دلیل رخ داد که سرمایه‌گذاران از سرعت رشد اقتصادی چین و همچنین چشم‌اندازی که از افزایش نرخ بهره آمریکا وجود داشت، نگران بودند.

در شروع معاملات بازار جهانی قیمت هر بشکه نفت خام برنت با ۸ سنت کاهش به ۸۴.۴۰ دلار رسید. علاوه بر این در حالی قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش پنج سنتی به ۷۹.۷۸ دلار در هر بشکه نزدیک شد؛ با گذشت چند ساعت از ابتدای معاملات امروز روند قیمت‌ها مجدد روند صعودی پیدا کرد.

آنطور که رویترز خبر داد، نفت در ابتدای معاملات آسیایی امروز پیش از آنکه قیمت آن افزایش پیدا کند، افزایش را تجربه کرد. زیرا کاهش ۵۰ درصدی تعرفه تمبر از سوی چین و در معاملات سهام باعث شد تا قیمت‌ها در بازار آسیایی امروز افزایش پیدا کند.

پیش از این در روز جمعه، نفت برنت و WTI در بازار آمریکا برای دومین هفته متوالی زیان را برای ثبت کردند. این در حالی است جروم پاول رئیس فدرال رزرو گفته بود، ممکن است بانک مرکزی ایالات متحده برای کاهش تورم بسیار بالا، نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره داشته باشد.

امروز _دوشنبه ششم شهریورماه_ مصادف با بیست‌وهشتم آگوست ۲۰۲۳، قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین تغییر ۸۵.۷۱ دلار بود.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۰.۱۹ درصد افزایش به ۸۴.۱۱ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۸۰.۱۹ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۰.۱۲ دلار افزایش پیدا کرد.

۴. نفت سنگین ایران نیز در آخرین تغییر به ۸۳.۹۸ دلار رسید.

۵. قیمت نفت سبک ایران در آخرین تغییر در محدوده ۸۰.۶۹ دلار معامله شد.

۶. قیمت جهانی بنزین با ۰.۹۱ درصد کاهش به ۲.۶۲۱۲ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۲.۷۲۷ دلار افزایش پیدا کرد.

۸. قیمت جهانی نفت کوره با ۰.۳۷ درصد کاهش به قیمت ۳.۲۵۳۴ دلار نزدیک شد.

۹. قیمت جهانی گازوئیل به ۹۵۶.۱۳ دلار کاهش پیدا کرد.

۱۰. قیمت نفت سنگین عربستان در آخرین تغییر ۸۶.۱۵ دلار بود.

کد خبر 683311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.