رفع مشکل انباشت در صنایع ریخته‌گری با افتتاح واحد بازیافت ماسه

مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: پروژه بازیافت ماسه با ۱۲۵ میلیارد ریال افتتاح شد و با این اقدام مشکل بازیافت ماسه در این واحد مرتفع شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا یافتیان روز یکشنبه پنجم شهریور در آئین بهره برداری از پروژه بازیافت ماسه در شهرستان ابهر که با حضور استاندار زنجان برگزار شد، با بیان اینکه این طرح به‌عنوان یک صنعت توسعه یافته با استفاده از بازیافت مواد مصرفی قابل اجراست. اظهار کرد: این صنعت در بازیافت یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی و ثروت محسوب می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: این طرح با پیگیری محیط زیست و با پرداخت وام از محل صندوق ملی محیط زیست اجرا شده است.

در ادامه مدیرعامل شرکت ریخته‌گری آلومینیوم ایران خودرو نیز در ادامه افزود: یکی از دغدغه‌های کارخانجات ریخته‌گری آلایندگی محیط زیست ناشی از پسماندهای ماسه خروجی از فرایند تولید است که با استفاده از ظرفیت کارشناسان طرح بازیافت ماسه را اجرا کردیم.

شهریاری تصریح کرد: مزیت‌های اجرای این طرح حذف هزینه خرید روزانه ۵۰ میلیون تن ماسه، استحصال روزانه ۵۰ کیلوگرم آلومینیوم از کلوخه‌ها و ماسه‌های مصرف شده در فرایند ریخته‌گری است.

وی کاهش قابل ملاحظه در خرید ضایعات داخلی و کاهش مقدار اکسیدهای قلیایی ماسه را از مزایای این طرح ذکر کرد.

شهریاری گفت: این طرح بازیافت شامل بازیافت ماسه، خردایش مکانیکی، غربال کردن ماسه‌های خرد شده، انتقال و ذخیره ماسه، بازیافت حرارتی ماسه، خنک کردن و غربالگری ذرات ماسه و ذخیره‌سازی نهایی است.

کد خبر 683199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.