رؤسای مجلس و قوه قضائیه به مشکل آب اصفهان ورود کنند

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آب اصفهان را سال ۱۳۷۸ به بهانه پروژه‌های مختلف به استان‌های شرقی بردند و منابع آب اصفهان را مورد هجمه قرار دادند، اما هیچ‌کدام از طرح‌هایی که برای منطقه مرکزی اصفهان بود، اجرا نشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _یکشنبه پنجم شهریورماه_ در صدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: به‌تازگی جدولی مربوط به نتایج بررسی مجوزهای تصویب مطالعات و اجرای طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای بر اساس طرح تحقیق و تفحصی در مجلس به تصویب رسید که گزارش آن در مجلس قرائت و با حدود ۱۶۰ رأی مصوب و به قوه قضائیه ارسال شد.

وی با بیان اینکه این جدول در ۱۶ حوضه آبریز مطرح شده که ۹ مورد آن مربوط به استان اصفهان است، افزود: در کشور مسئله‌ای به‌جز اصفهان وجود ندارد، شهری که همه مدیران کشوری و نمایندگان مجلس مطلع هستند از آلوده‌ترین شرایط آب و هوایی رنج می‌برد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان به لحاظ زیست‌محیطی در شرایط سختی قرار دارد و مسئله فرونشست زمین این شهر را در بر گرفته است و مدیران استانی و سازمان‌های تخصصی و مدیریت شهری با هم گفتمان واحدی ندارند و این موضوع را پیگیری نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اصفهان از نظر سفره‌های زیرزمینی آب و زاینده‌رود در شرایط سختی است و بخش‌های قابل توجهی از محلات اصفهان در ایام تاسوعا و عاشورا دچار قطعی آب بود، اکنون نیز در این طرح‌ها به مسائلی اشاره می‌شود که باید برای مجلس و مصوبه آن تأسف خورد و به حال مردم اصفهان گریست.

به بودجه‌های کشوری چشم ندوخته‌ایم

نادرالاصلی گفت: اصفهان به علت حضور در مرکز کشور با طرح انتقال آب معروف به سامانه دوم، نه تنها به خود استان، بلکه به بخش‌های مرکزی کشور هم قرار است خدمت بدهد، اما نه بودجه‌ای است و نه اراده‌ای برای انجام آن؛ این جدول حکایت از این دارد که مسائل داخلی استان، توسط نماینده یا نمایندگانی در سطح ملی مطرح می‌شود که نتیجه آن زیر سوال بردن همه طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای است و مدیریت کشور هم بر آن صحه می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه از رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه درخواست می‌شود که مشکل آب اصفهان را رفع کنند، گفت: آب اصفهان را سال ۱۳۷۸ به بهانه پروژه‌های مختلف به استان‌های شرقی بردند و منابع آب اصفهان را مورد هجمه قرار دادند، اما هیچ‌کدام از طرح‌هایی که برای منطقه مرکزی اصفهان بود، اجرا نشد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت استان به طرح‌هایی که خود پیگیر است باید توجه کند، در واقع مسئله آب و خشکی زاینده‌رود باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی افزود: به بودجه‌های کشوری چشم ندوخته‌ایم و اگر در سطح استان و شهر همت کنیم دسترسی به آب درون استان قابل حصول است، از این‌رو امیدواریم مدیریت شهری در این زمینه پیگیری کند. این طرح جدای از طرح انتقال آب دریا است و باید اجرا شود.

کد خبر 683119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.