ثبت بیش از ۵۶ درصد از اراضی کشاورزی استان اصفهان در قالب طرح کاداستر

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از ثبت بیش از ۵۶ درصد از اراضی کشاورزی استان اصفهان در قالب طرح کاداستر خبر داد و گفت: طی سال گذشته آمار ثبت اراضی کشاورزی در استان اصفهان حدود ۲۰ درصد بود که این آمار در سال جاری به ۵۶ درصد رسیده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان اصفهان، حجت الاسلام اسدالله جعفری در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی، شهدای والامقام شهید رجایی و باهنر را از الگوهای بزرگ مدیریت اسلامی و اداری در سطح کلان دانست و اظهار کرد: از خصوصیات این دو شهید والا مقام می‌توان ایمان به خدا، توجه به معنویت، توکل به حضرت حق و اعتقاد به نصرت و مدد الهی در کنار تدبیر و کار و تلاش شبانه‌روزی اشاره کرد و مدیران و مسئولان باید با الگو قرار دادن این شهدا، همواره مسئله تدبیر، تلاش و توکل را مدنظر قرار دهند.

وی از ثبت بیش از ۵۶ درصد از اراضی کشاورزی استان اصفهان در قالب طرح کاداستر خبر داد و افزود: طی سال گذشته آمار ثبت اراضی کشاورزی در استان اصفهان حدود ۲۰ درصد بود که با تلاش مسئولان و همکاری مالکان زمین‌های کشاورزی، این آمار در سال جاری به ۵۶ درصد رسیده است اما همچنان با آمار مطلوب، فاصله وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: از کشاورزان می‌خواهیم نسبت به ثبت زمین‌های کشاورزی خود اقدام کنند تا ضمن تثبیت مالکیت آنها و بهره‌مندی از مزایای بسیاری که در این کار وجود دارد از تشکیل پرونده‌های مربوط به دعاوی ملکی تا حدود زیادی جلوگیری به‌عمل آید.

وی با تاکید بر لزوم اجرای سریع، درست و کامل آزادسازی‌های حریم و بستر زاینده‌رود ادامه داد: رفع تصرفات از حریم و بستر زاینده‌رود و دیگر منابع ملی باید با سرعت و به طور کامل، دقیق و در تمام نقاط استان انجام شود و هیچ مانع و دلیلی در اجرا نکردن آن پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه در اجرای قانون همه یکسان هستند، اضافه کرد: در برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز، بدون تبعیض عمل خواهد شد و همه افراد از نظر قانون برابر هستند.

وی خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم پیش از اینکه اقدام به خرید یا سرمایه‌گذاری جهت ساخت و ساز در اراضی غیرمسکونی کنند، با استعلام از نهادهای ذی‌ربط همچون سازمان منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها از مجاز بودن ساخت‌وساز اطمینان حاصل کرده تا از اتلاف سرمایه‌هایشان جلوگیری به‌عمل آید.

کد خبر 683072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.