اصفهان نیازمند مرکز جامع سلامت مادر و کودک است / لزوم حفظ سرمایه‌گذاران حوزه درمان

در صدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بر لزوم حفظ سرمایه‌گذاران برای توسعه بخش درمان و نیاز اصفهان به ایجاد مرکز جامع سلامت مادر و کودک تأکید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به مناسبت روز پزشک تعدادی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز _یکشنبه پنجم شهریورماه_ میهمان صدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بودند.

پرویز کاشفی، رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان اصفهان در این جلسه با اشاره به بی‌برنامگی‌ها در مدیریت امور اظهار کرد: اگر مدیریت واحد شهری محقق شود، بسیاری از مشکلات که ناشی از ناهماهنگی میان دستگاه‌ها است، رفع خواهد شد و در این میان نقش شهرداری‌ها و شوراها باید مؤثرتر باشد.

وی با اشاره به آینده بخش درمان افزود: بسیاری از رشته‌های پزشکی دانشگاه‌ها و صندلی‌ها در حال خالی شدن است و بعضی از رشته‌ها دیگر داوطلب ندارد، به‌طور مثال در استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت، شش یا هفت نفر متخصص جراحی نوزادان داریم، از این‌رو در آینده‌ای نزدیک اصفهان از وجود این متخصصان خالی می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان اصفهان گفت: این یک هشدار است، بنابراین از مدیریت شهری درخواست می‌شود در خصوص تصمیم‌ها پیرامون حوزه درمان چنین مواردی را نیز مدنظر قرار دهند.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش سلامت خاطرنشان کرد: در توسعه بخش بیمارستانی در رتبه پایین قرار داریم که مدیریت واحد شهری می‌تواند رفع کننده بسیاری از مشکلات باشد.

کاشفی با بیان اینکه در خصوص توسعه بیمارستانی باید تلاش کرد، گفت: از شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست می‌شود توسعه بخش درمان به صورت دولتی، همچنین خصوصی را در تصمیمات خود بگنجاند.

اصفهان نیازمند مرکز جامع سلامت مادر و کودک است

مهرداد معمارزاده، رئیس دانشگاه امام حسین (ع) نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم توجه به فرزندآوری گفت: ۱۰۵۰ بیمارستان در کشور داریم که تنها هشت مورد آن تخصصی حوزه کودکان است و این نشان می‌دهد که کودکان در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه نیستند.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان نیازمند مرکز جامع سلامت مادر و کودک است، افزود: مادران پرخطر باید در محیطی امن مورد مراقبت قرار گیرند تا زایمان بدون خطری داشته باشند.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به سرطان کودکان گفت: بالاترین نرخ سرطان کودکان مربوط به اصفهان است، در بیمارستان سیدالشهدا (ع) ۳۸ تخت برای این بخش داریم، اما اصفهان نیازمند مرکز تشخیص و درمان سرطان کودکان است که به توسعه توریسم سلامت نیز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه اصفهان هشت هزار کارآفرین دارد، گفت: این قشر در حوزه مشارکت‌های اجتماعی باید به سمت حوزه پزشکی سوق داده شود، در این راستا باید جلوی مهاجرت سرمایه را گرفت تا سرمایه‌گذاران به سمت توسعه بخش سلامت هدایت شوند.

وضعیت اقتصادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطلوب نیست

محمود اعتباری، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه تعادل مالی دانشگاه منفی است، اظهار کرد: وضعیت اقتصادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطلوب نیست و در تأمین دارو و تجهیزات دچار مشکل هستیم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی نیازمند کمک مدیریت شهری در این زمینه است تا بعضی کمبودها جبران شود، البته برخی کمبودها به‌گونه‌ای بوده که به‌صورت روزانه و هفتگی مشکل مردم را رفع کرده‌ایم، اما این ابزارها در کوتاه‌مدت قابل استفاده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه امروز با قاچاق بعضی فرآورده‌ها روبه‌رو هستیم که تقلبی است، گفت: بخش خصوصی نیازمند تزریق نقدینگی است، از این‌رو باید کمک کرد تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

انتقاد از جذب پایین پزشک و سرمایه‌گذار در اصفهان

مینو موحدی، پزشک متخصص زنان و زایمان با اشاره به جذب پایین پزشک و سرمایه‌گذار گفت: شرایطی که برای سرمایه‌گذاران ایجاد شده است، موجب می‌شود که آن‌ها در خارج از استان سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به کاهش جمعیت افزود: اصفهان در این خصوص آمار منفی دارد و برای رشد جمعیت کاری انجام نشده است.

پزشک متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه آلاینده‌ها سبب ایجاد سرطان، زایمان زودرس و بسیاری دیگر از بیماری‌ها می‌شود، گفت: وقتی از مدیریت واحد شهری صحبت می‌کنیم برای حل یکپارچه چنین مشکلاتی است.

کد خبر 683036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.