نورصالحی: برخی نمایندگان با اعمال نفوذ به دنبال بخشش عوارض هستند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم پرداخت عوارض آلایندگی از سوی صنایع آلاینده گفت: اعمال نفوذ برخی نمایندگان دیگر شهرستان‌ها و بخشش جرایم توسط حمایت این نمایندگان دو اتفاق منفی در این راستا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه پنجم شهریورماه_ در نطق پیش از دستور صدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز پزشک، گرامیداشت یاد آیت‌الله ناصری و هفته دولت اظهار کرد: لازم است برای هر یک از این مناسبت‌ها برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شود.

وی با اشاره به جلسه مشترک شورای اسلامی شهر با نمایندگان استان اصفهان افزود: آلودگی و عوارضی که صنایع آلاینده باید پرداخت کنند، مشکلات و نحوه توزیع پرداخت عوارض مهم‌ترین مسئله مطرح شده در این جلسه بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: صنایع آلاینده باید به شعاع پس از ۵۰ کیلومتر منتقل و زمین‌های آن‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان تحویل داده شود، اما تا آن زمان این صنایع طبق قانون باید عوارض آلایندگی را پرداخت کنند، این در حالی است که اعمال نفوذ برخی نمایندگان دیگر شهرستان‌ها و بخشش عوارض با حمایت این نمایندگان دو اتفاق منفی در این راستا است.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین نشست مشورتی باشگاه شهراندیشان تصریح کرد: در این نشست که با موضوع برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان برگزار شد، بیش از ۵۰۰ نفر از نخبگان ایده‌ها و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

نورصالحی با تاکید بر اینکه اشاعه فرهنگ مشارکت‌طلبی لازم است و نخبگان باید بدانند دیدگاه‌های آن‌ها اعمال می‌شود و این کار صوری نیست، خاطرنشان کرد: در پروژه‌های کوچک نیز می‌توان از اهالی محل استفاده کرد، زیرا استفاده از نظرات آن‌ها به افزایش حس مشارکت‌جویی در اداره امور شهر کمک می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص تعطیلی جلسات شورای اسلامی شهر گفت: از یازدهم تا شانزدهم شهریورماه به مناسبت اربعین، جلسات شورای اسلامی شهر اصفهان تعطیل خواهد بود تا اعضای شورا در این مراسم پرشور شرکت کنند.

خدمت‌رسانی شهرداری اصفهان در مرز چذابه و کربلا

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شاهد هستیم که مردم حضور گسترده‌ای در مراسم مذهبی دارند که نتایج آن علاوه بر بعد معنوی، به ارتقای جایگاه نظام جمهوری اسلامی نیز کمک می‌کند.

وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد اربعین کشور در مرز چذابه کل خدمات نظافت و ایجاد سایه‌بان، ایجاد موکب و سرمایش برعهده شهرداری اصفهان است که در این خصوص اقدام شده است؛ تمثال سرداران شهید نیز در آن محل نصب شده است و مردم و شهرداری اصفهان در حال خدمات‌دهی هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کارخانه فرسوده‌ای را در کربلا از سوی ستاد عتبات عالیات در اختیار شهرداری اصفهان گذاشتند، این محل پاکسازی و ماشین‌آلات لازم در آنجا مستقر شد، همچنین نظافت سه خیابان در کربلا بر عهده شهرداری اصفهان است که امروز حدود ۱۰۰ نفر دیگر راهی می‌شوند.

نورصالحی با اشاره به برپایی راهپیمایی «الی اصحاب الحسین» گفت: این حرکت عظیم از سال‌ها قبل آماده شده و امسال نیز آماده‌سازی این مسیر توسط کارکنان شهرداری خواهد بود، امیدوارم همه مشتاقان شرایط حضور در این راهپیمایی و خدمت به زائران امام حسین (ع) را پیدا کنند.

وی با گرامیداشت روز پزشک و داروساز گفت: امروز در خدمت برگزیدگان جامعه پزشکی هستیم، قدردانی از کسانی که دلسوزانه به مردم خدمت می‌کنند، ضروری است، زیرا در عملکرد این قشر به خصوص در دوران شیوع کرونا اوج ایثار را مشاهده کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تلاش بی وقفه پزشکان است که اجازه نمی‌دهد کمبودهای تجهیزاتی که به واسطه تحریم‌های ظالمانه ایجاد شده را مشاهده کنیم، گفت: در گذشته پزشکان خارجی در کشور حضور داشتند، اما امروز شاهد پیشرفت حوزه پزشکی و تلاش دلسوزانه این قشر هستیم.

کد خبر 683021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.