سیارک ۸‌فلور در  وضعیت تقابل قرار می‌گیرد

یکشنبه -پنجم شهریورماه- سیارک ۸ فلور به خوبی در صورت فلکی دلو قابل رصد خواهد بود و بیشتر ساعت شب در بالای افق قرار خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکشنبه -پنجم شهریورماه- سیارک ۸ فلور به خوبی در صورت فلکی دلو قابل رصد خواهد بود و بیشتر ساعت شب در بالای افق قرار خواهد داشت. صرف‌نظر از موقعیت مکانی شما در زمین، این سیارک حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید. این سیارک از اصفهان بین ساعت ۲۱:۰۶ تا ۳:۲۹ قابل مشاهده خواهد بود.

سیارک ۸ فلور حدود ساعت ۲۱:۰۶، زمانی که تا ارتفاع ۲۱ درجه از افق جنوب شرقی بالا می‌رود، قابل دسترس خواهد بود سپس ساعت ۰۰:۱۷، ۳۹ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید و حوالی ساعت ۰۳:۲۹ نیز غیرقابل رصد می‌شود. این موقعیت‌یابی بهینه زمانی رخ می‌دهد که دقیقاً در مقابل خورشید قرار می‌گیرد. از آنجایی که خورشید در نیمه شب به بیشترین فاصله خود در زیر افق می‌رسد، نقطه مقابل آن همان زمان در بالاترین سطح آسمان قرار دارد.

تقریباً همان زمانی که سیارک ۸ فلور در وضعیت تقابل قرار می‌گیرد، در نزدیک‌ترین فاصله به زمین قرار دارد که حضیض نامیده می‏‌شود، این اتفاق باعث می‌شود که در درخشان‌ترین حالت خود در آسمان شب ظاهر شود. در این شرایط، سیارک ۸ فلور از فاصله ۰.۹۹۹ واحد نجومی زمین عبور می‌کند و به اوج روشنایی با قدر ۸.۵ می‌رسد. سیارک یادشده حتی در درخشان‌ترین حالت خود نیز جسم کم نوری است که با چشم غیرمسلح قابل رصد نیست و برای مشاهده آن به دوربین دو چشمی یا تلسکوپ با دیافراگم متوسط نیاز دارید.

زحل در تقابل

سیاره زحل یکشنبه -پنجم شهریورماه- در مقابل خورشید در آسمان قرار خواهد گرفت. این سیاره در صورت فلکی دلو قرار دارد و بیشتر ساعات شب قابل مشاهده خواهد بود و حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد. این سیاره از اصفهان بین ساعت ۱۹:۳۳ تا ۰۴:۴۳ قابل رصد است. حدود ساعت ۱۹:۳۳، زمانی که تا ارتفاع ۱۰ درجه از افق شرقی شما بالا می‌رود، قابل دسترس خواهد بود. سپس ساعت ۰۰:۰۸، ۴۵ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید و ساعت ۰۴:۴۳ غیرقابل رصد خواهد شد.

تقریباً در همان زمان سیاره زحل به نزدیک‌ترین فاصله خود به زمین می‌رسد که حضیض نامیده می‌شود و باعث می‌شود در درخشان‌ترین و بزرگ‌ترین حالت خود به چشم بیاید.

کد خبر 682999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.