نشاط و هویت ۲ هدف اصلی کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای ششم

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نشاط و هویت به‌عنوان دو هدف اصلی این کمیسیون مطرح شده است، گفت: سیاست‌های کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورا در جلسه نخست آن مطرح و تصویب می‌شود.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه از نظر مدیریتی و برنامه‌ریزی، جوامع با شرایط متغیری روبه‌رو هستند، گسترش و تنوع نیاز قشرهای مختلف جامعه، برنامه‌ریزی‌های متعددی می‌طلبد و برای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر محور قرار گرفتن خانواده در قوانین، مقررات، برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی، قرار شد کمیسیونی با عنوان خانواده، بانوان و جوانان در شورای اسلامی شهر اصفهان تشکیل و نیازهای این قشر به‌صورت اختصاصی دیده شود.

وی افزود: هر چند در سال‌های گذشته این قشر نیز مورد توجه شورای اسلامی شهر اصفهان بوده‌اند، اما احساس کردیم وقتی به‌صورت خاص دیده شود، اولویت آن بیشتر و موجب اتفاقات مثبت خواهد شد.

حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اقتصادی در حوزه خانواده، نشاط خانواده و هویت، به‌عنوان قطعه گمشده پازل جوانان و بانوان از دیگر اهداف کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان است.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان در شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با توجه به شرایطی که سال گذشته در کشور پشت سر گذاشتیم، نبود این کمیسیون احساس می‌شد، خاطرنشان کرد: سیاست‌های کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورا در جلسه نخست آن مطرح و تصویب می‌شود که از جمله موارد پیش‌بینی شده، پیوست خانواده در پروژه‌های شهرداری و پیش‌بینی رفع نیازهای مادر و کودک در سطح شهر و شهرداری است که البته این موارد از سوی شهرداری دنبال می‌شد، اما بعضی موارد، مرجعی مشخصی برای پیگیری نداشت که این کمیسیون آن را پیگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نشاط و هویت به‌عنوان دو هدف اصلی کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان مطرح شده است، اضافه کرد: پیگیری مسائل بانوان با اولویت بانوان سرپرست خانوار، باردار، معلول و تسهیل‌گری و حمایت از اجرای طرح‌های مرتبط با بانوان و خانواده با اولویت بانوان سرپرست خانوار، تعامل با سمن‌های فعل در حوزه خانواده و بانوان، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اقتصادی در حوزه خانواده، نشاط خانواده و هویت به‌عنوان قطعه گمشده پازل جوانان و بانوان از دیگر اهداف این کمیسیون است.

کلاهدوزان تاکید کرد: چندین بار در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری درخواست به‌کارگیری آتش‌نشان زن را داشتیم اما تاکنون اقدامی در این راستا انجام نشده است، هر چند که تعدادی داوطلب در این زمینه حضور دارند، اما به صورت استخدامی باید این موضوع محقق شود.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان در شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دوباره موضوع به‌کارگیری آتش‌نشان زن را پیگیری خواهیم کرد، ادامه داد: با توجه به اینکه مجوزهای به‌کارگیری نیروهای آتش‌نشان جدید در حال دریافت است، سعی می‌کنیم همچون سایر ارگان‌ها، موضوع محرمانگی را مورد توجه و استفاده از آتش‌نشانان زن را در دستور کار قرار دهیم.

کد خبر 682993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.