۱۸۵ طرح مخابراتی در منطقه کاشان به بهره‌برداری رسید

مدیر کل مخابرات استان اصفهان از اجرای ۱۸۵ طرح مخابراتی با اعتبار ۱,۳۰۰ میلیارد ریال در منطقه کاشان خبر داد.

اسماعیل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح ۱۸۵ طرح مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۱,۳۰۰ میلیارد ریال بودیم که آن را تقدیم به مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار شهرستان کاشان کردیم.

وی افزود: امروز بستری در شهرستان کاشان فراهم شده است که عریض شدن باند مخابراتی و دسترسی آسان و سرعت بالای اینترنت برای همه فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: تکنولوژی فیبر نوری در دسترسی سرعت بالای اینترنت به شرکت مخابرات کمک می‌کند و جایگزین مس می‌شود، با این جایگزینی سرعت حداقل ۵۰ مگابایت بر ثانیه برای ما رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه دو بال دیجیتالی شدن جامعه، مخابرات و فناوری اطلاعات و کاربردهای رشد این فناوری است، گفت: اگر می‌خواهیم ارتباطات در جامعه تأثیرگذار باشد، باید به سمت ایجاد دسترسی آحاد مردم به فضای مجازی با سرعت بالا حرکت کنیم.

قربانی با اشاره به اجرای طرح بزرگ نجما از سال ۱۴۰۰ در کشور افزود: بر اساس طرح «نجما» تا دو سال آینده باید ظرفیت استان را به ۲۰۰ هزار اتصال مبتنی بر فیبرنوری برسانیم و این اتفاق یک سرمایه‌گذاری عظیم در استان در راستای ایجاد زیرساخت‌های فیبرنوری است و در راستای این طرح ۱۸۵ طرح مخابراتی امروز در کاشان به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: در واقع توسعه زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مستلزم توسعه فیبر نوری است، بنابراین باید بپذیریم که صنعت ارتباطات کشور در آینده نه چندان دور باید فیبرنوری متناسب با نیاز در جامعه را اجرا کند تا قابل دسترس همه باشد، جایگزینی فیبر نوری با سیم‌های مسی اتفاقی بهتر را برای ما رقم می‌زند.

کد خبر 682932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.