گلستان سومین استان پرسرقت در تجهیزات مخابراتی

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه گلستان با بیان اینکه گلستان سومین استان پرسرقت در بخش تجهیزات مخابراتی است، گفت: سرقت‌ها هزینه زیادی را به شرکت مخابرات تحمیل کرده است.

غلامعلی شهمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفته دولت ۲۱۹ پروژه مخابراتی با اعتباری حدود ۳۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این پروژه‌ها نصب و تأسیس سایت‌های پرسرعت همراه اول و ارتقا به تکنولوژی 4G و 5G را تشکیل می‌دهد که با این بهره‌برداری از آن‌ها، تحول خوبی در پوشش حداکثری تلفن همراه در نقاط مختلف استان خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه گلستان با بیان اینکه توسعه فیبر نوری در شهرها و روستاهای استان اتفاق افتاده، ادامه داد: تاکنون ۲۷ پروژه به سرانجام رسیده و امکان بهره‌برداری مردم در منازل را فراهم کردیم، اما این پروژه استمرار دارد و در تمام شهرها و روستاهای استان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان این نکته که تمرکزمان بر توسعه فیبر نوری در نقاط روستایی است، افزود: تاکنون ۵۰۰ روستای استان از شبکه فیبر نوری بهره‌مند شده‌اند.

شهمرادی با تاکید بر اینکه صرفاً نقاط سودآور مد نظر شرکت مخابرات استان برای توسعه فیبر نوری نیست، اضافه کرد: یکی از شاخص‌های اجرای فیبر نوری در روستاهای هدف گردشگری و اقتصادی است.

وی از ایجاد شبکه فیبر نوری در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با شرکت شهرک‌های صنعتی استان امضا کردیم تمام شهرک‌ها و نقاط صنعتی استان مجهز به فیبرنوری خواهند شد.

مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه گلستان سرقت تجهیزات مخابراتی را به عنوان چالش جدی این حوزه برشمرد و گفت: این سرقت‌ها رقم قابل توجهی خسارت به شرکت مخابرات وارد می‌کند.

وی ایجاد نارضایتی مردم از اختلال در خدمت‌رسانی در این سرقت‌ها را از دیگر مشکلات این حوزه دانست و اضافه کرد: از سویی توان کارکنان در زمان خرید و جایگزینی تجهیزات در بخش خرابی کم می‌شود که این هم باعث نارضایتی مشترکان شده است.

شهمرادی گفت: گذشته از خسارت زیادی که این سرقت‌ها به شرکت وارد کرده، تداوم این فرایند منجر به هدر رفت درآمدها شده است.

وی ضمن قدردانی از نیروی انتظامی گلستان در راستای همراهی شرکت مخابرات، افزود: انتظار داریم این اقدامات مؤثرتر و با شتاب بیشتری انجام شود تا میزان سرقت‌ها کاهش یابد؛ در سال گذشته ۲۰ هزار مورد سرقت تجهیزات مخابراتی داشتیم که رقم ۱۸ میلیارد تومان بود، همچنین در چهارماهه نخست سال جاری این عدد هشت میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه گلستان ضمن بیان این نکته که گلستان سومین استان پر سرقت در بخش تجهیزات مخابراتی است، اظهار کرد: با چنین روندی پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال خسارت سرقت تجهیزات مخابراتی به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

کد خبر 682898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.