آخرین جزئیات تردد زائران از مرزهای کشور در اربعین ۱۴۰۲

در روزهای اخیر بالغ‌بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد به مرزهای شش‌گانه انجام شده که بیشترین ترددها مربوط به مرز مهران بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هرسال با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی (ع) مرزهای کشور مملو از زائران می‌شود تا در پیاده‌روی عظیم اربعین شرکت کنند، از این‌رو مرز بین‌المللی مهران که پرترددترین مرز کشور است، شاهد حضور پرشور و گسترده زائران اربعین حسینی است.

با افزایش تشرف زائران کشورمان به عراق، مرزهای خروجی به ویژه مهران، شلمچه و چذابه شلوغ شده، این در حالی است که بر اساس آمارهای موجود روز گذشته بیش از ۱۱۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند که بیش از ۷۰ هزار نفر از آنها از کشور خارج شدند.

زائران تا حد امکان از خودروی شخصی استفاده کنند

ستاد مرکزی اربعین امروز _شنبه چهارم شهریورماه_ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل کمبود وسیله حمل‌ونقل عمومی بر استفاده از خودروی شخصی و اهتمام به نذر سفر (سامانه بهمراه) تاکید می‌شود.

این ستاد نیز توصیه‌هایی به زائران اربعین ارائه کرد که ثبت‌نام تمام متقاضیان سفر اربعین در سامانه سماح الزامی است، افراد در صورت تمایل به دریافت زائرکارت باید به سامانه «ایران من» به نشانی myiran.gov.ir قسمت صدور کارت زائران مراجعه کنند.

زائرکارت دارای QR کد بوده که شامل اطلاعات مربوطه به زائران از جمله اطلاعات مربوط به بیماری‌ها، اطلاعات داروهای مصرفی، اطلاعات مربوط به همراهان زائر (به منظور دسترسی به آن‌ها در صورت لزوم)، امکان نصب به وسایل همراه زائران از جمله موبایل و کوله‌پشتی برای کمک به پیدا شدن گمشده و جاماندگان است.

بیشتر تردد زائران از مرز مهران بوده است

سردار تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور فراجا اظهار کرد: طی روزهای اخیر بالغ‌بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد به مرزهای شش‌گانه انجام شده که بیشتر این ترددها مربوط به مرز مهران بوده است.

وی با بیان اینکه تردد در تمام محورهای منتهی به مرزهای ۶ گانه کشور با عراق روان است، افزود: از ابتدای طرح تاکنون مشکل خاصی به لحاظ مشکلات ترافیکی در مبادی منتهی به مرزها و به ویژه مرز مهران که بیشترین تردد را داشته، نداشته‌ایم؛ بیش از ۳۱ درصد سهم مراجعه به مرزها برای خروج از کشور مربوط به شهر مهران است.

جانشین پلیس راهور فراجا در خصوص محورهای پرخطر در مسیر تردد زائران اربعین تصریح کرد: در محدوده‌ای از قسمت مسیر حمیل در استان کرمانشاه به سمت ایلام به‌طور تقریبی بیش از ۴۰ کیلومتر از مسیر دوطرفه جداسازی نشده است.

وی اضافه کرد: در این مسیرها تا حدودی با سبقت‌های غیرمجاز مواجه هستیم، اما تاکید کردیم که با تخلفات حادثه‌ساز به دلیل حفاظت از جان هم‌وطنان، برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.

۶۰ درصد از ظرفیت پارکینگ اربعین تکمیل است

سردار محمد شرفی، جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا با بیان اینکه به طور تقریبی موج سنگین حضور زائران در مرز مهران و سایر مرزها شروع شده است، اظهار کرد: موج سنگین خودروها از محدوده کرمانشاه به سمت ایلام و مهران در حرکت هستند و ترافیک بسیار سنگین اما روان را داریم؛ پیش‌بینی‌ها بر این است که صبح امروز و ساعت‌های نزدیک ظهر حجم بسیار زیادی از زائران در مرز مهران را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه پارکینگ‌های داخل شهر مهران تکمیل شده است، ادامه داد: هم اکنون خودروها به سمت پارکینگ‌ها هدایت می‌شوند، بیش از ۶۰ درصد ظرفیت پارکینگ اربعین تکمیل شده است، این احتمال وجود دارد که از یکشنبه و دوشنبه پنجم و ششم شهریورماه ظرفیت پارکینگ اربعین تکمیل شود.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا تصریح کرد: توصیه ما این است با توجه به اینکه همه مرزها به صورت شبانه‌روزی آماده پذیرش زائران است، زائران به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که از سایر مرزها نیز استفاده کنند.

پارک ۱۵ هزار خودرو تا روز جمعه در مرز مهران

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام با بیان اینکه تا روز جمعه، سوم شهریورماه، بیش از ۱۵ هزار خودرو در پارکینگ اربعین مهران پارک شده است، گفت: خدمات‌رسانی به زائران در این پارکینگ مستمر است.

وی با بیان اینکه نمازخانه پارکینگ اربعین از امروز _شنبه چهارم شهریورماه_ مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: وسایل سرمایشی این نمازخانه نیز امروز تجهیز می‌شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: به منظور رفاه حال زوار، موکب بزرگی از استان خراسان شمالی در این پایانه شروع به ارائه خدمات بین زائران کرده است و به‌طور روزانه سه وعده صبحانه، نهار و شام بین زائران در این پارکینگ توزیع می‌شود.

کد خبر 682842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    0 1
    مسیر حمیل در استان کرمانشاه به سمت ایلام هیچوقت درست نمیشه، چون کرمانشاه تلاش میکنه که زائرها رو به سمت مرز خسروی هدایت کنه
    • حمید رضا IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
      0 0
      کار بسیار خوبی میکنه روستای دورافتاده مهران هیچ وقت نباید با دروازه کربلا مرزخسروی مقایسه بشه مسیر اصلی کربلا مرزخسروی قصرشیرین است خودروستای ایلام هم شهرستانها شو آسفالت کنه