صدور ۷۷۷ فقره گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در سمنان

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان از صدور ۷۷۷ فقره گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسورهای نصب شده در سطح استان، از هفته دولت ۱۴۰۱ تا هفته دولت ۱۴۰۲ خبر داد.

مجید حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۷۷۷ فقره گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسورهای نصب شده در سطح استان سمنان از هفته دولت ۱۴۰۱ تا هفته دولت ۱۴۰۲ از سوی اداره کل استاندارد استان سمنان صادر شده است.

وی با بیان اینکه گواهینامه‌های ایمنی و کیفیت آسانسور دارای اعتبار یک‌ساله است، افزود: به شهروندان، مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور توصیه می‌شود تا آسانسورهای در حال بهره‌برداری را تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار دهند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان خاطرنشان کرد: لازم است به منظور حصول اطمینان از برقراری شرایط استاندارد، سالانه درخواست بازرسی ادواری از آسانسور منصوبه در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ثبت شود.

حیدریان با تاکید بر اینکه تمام آسانسورهای نصب شده در کشور از ابتدای سال ۱۳۸۲ مشمول مقررات استانداردهای اجباری بوده است، گفت: یکی از الزامات در صدور پروانه پایان کار ساختمان‌ها توسط شهرداری‌های استان، ارائه گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور است.

وی با بیان اینکه برای تأمین ایمنی لازم در آسانسور رعایت استانداردهای مربوطه اجباری است و این موضوع به تمام شهرداری‌های استان منتقل شده است، افزود: نباید برای ساختمان‌های بدون گواهینامه ایمنی آسانسور، پروانه پایان کار صادر شود.

کد خبر 682800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.