کسب رتبه چهارم استان کرمان در پایش امنیت سرمایه‌گذاری

معاون استاندار کرمان گفت: استان کرمان در پایش امنیت سرمایه‌گذاری رتبه چهارم کشور را دارد و امنیت کامل برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی بیگ‌زاده _امروز جمعه سوم شهریورماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه به‌مناسبت هفته دولت، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به بیان عملکرد دولت سیزدهم در استان کرمان پرداخت و اظهار کرد: استان کرمان با رشد ۱۳ برابری، رتبه اول سرمایه‌گذاری خارجی را کسب کرده است.

وی ارتقای رتبه استان کرمان به ۱۶ در فضای کسب و کار را از دیگر موفقیت‌های دولت سیزدهم در پهناورترین استان ایران برشمرد و با تأکید بر اینکه نرخ بیکاری استان به هشت درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: استان کرمان در پایش امنیت سرمایه‌گذاری رتبه چهارم کشور را دارد و امنیت کامل برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم است.

معاون استاندار کرمان هم‌چنین از کسب رتبه ششم استان در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با ۶۵ هزار مورد اشتغال در سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک، ۱۷ هزار و ۳۹۹ مجوز کسب‌وکار از طریق درگاه ملی کسب‌وکار صادر شده است.

بیگ‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت شهری و ۶۰ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش گازرسانی قرار دارند، تصریح کرد: ۹۹.۷ درصد جمعیت شهری و ۸۴ درصد جمعیت روستایی استان کرمان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

وی کسب رتبه‌های برتر استان در حوزه کشاورزی و کاشت پنج و نیم میلیون اصله نهال برای بیابان‌زدایی را از دیگر اقدامات و خدمات دولت سیزدهم در یک‌سال گذشته بیان کرد و از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی یک هزار و ۱۲۳ پروژه دولتی و خصوصی با اعتبار بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

معاون استاندار کرمان با اشاره به افتتاح برخی محورهای مواصلاتی استان در هفته دولت، به ایجاد یک هزار طرح اشتغال‌زایی در کمیته امداد و افتتاح بیمارستان انار اشاره کرد و گفت: اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های رفع افت ولتاژ برق، تأمین بخشی از آب شرب شهر کرمان، واگذاری ۴۸۶ مسکن به مددجویان کمیته امداد، افتتاح کارخانه تغلیط دره‌آلو در هفته دولت انجام خواهد شد.

کد خبر 682638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.