هفته دولت فرصتی برای نقد و ارزیابی عملکرد دولت است

خطیب جمعه کرمان گفت: ارزیابی وظیفه اخلاقی فردی، اجتماعی و سیاسی است؛ هفته دولت فرصتی برای نقد و ارزیابی عملکرد دولت است تا نقاط قوت و ضعف شناسایی و موارد صلاح تقویت و موارد فساد رفع شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی امروز_ جمعه سوم شهریورماه_ در خطبه‌های نمازجمعه کرمان با اشاره به فرازی از دعای بیستم صحیفه سجادیه، حضور تقوا در میدان‌های وسیع زندگی را یادآور شد و اظهار کرد: عدل‌گستری یکی از خصوصیات متقین است؛ جامعه‌ای که تقوا بر آن حاکم باشد، اهل آن جامعه هر جا که باشند مایه عدل‌گستری هستند.

وی با بیان اینکه انسان متقی و ملت باتقوا ظلم نمی‌کند، منشأ ظلم و بی‌عدالتی را استکبار نفس، خودخواهی و جهل دانست و تحقق عدالت را منوط بر حاکم شدن تقوا بیان کرد و افزود: انسان باتقوا حدود الهی را رعایت می‌کند و هر کجا که باشد چه در دستگاه قضا، چه در دستگاه قانون‌گذاری، چه در دستگاه اجرایی یا در بازار، اداره و در طبابت و پزشکی و … عدالت را رعایت می‌کند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به دیگر خصوصیت متقین، انسان باتقوا را آتش‌نشان جامعه قلمداد کرد که عقل خود را منشأ عمل قرار می‌دهد و شعله‌های آتش فتنه و بهم‌ریختگی جامعه را فرومی‌نشاند و تصریح کرد: متقین بر خشم خود فائق آمده و عقل خود را حاکم می‌کنند و بر اساس منطق، استدلال و عقل سخن می‌گویند و عمل می‌کنند؛ لذا امنیت نصیب جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام علیمرادی انسان باتقوا را حافظ هویت ملی جامعه دانست که همواره مراقب است کسی از عالم اسلام و کشور اسلامی جدا نشود و ادامه داد: این انقلاب عظیم و نظام مبارک و همه خدمتگزاران کارهای بزرگی کردند که باید توسط آحاد مردم و اهل رسانه نمایان شوند تا دل‌ها پرامید شود؛ ضمن اینکه در جای خود نهی از منکر هم بشود.

وی با گرامیداشت ایام حادثه غم‌بار دفتر رئیس جمهور و نخست وزیر، شهیدان رجایی و باهنر را دو مرد بزرگ، انقلابی و مایه سربلندی قلمداد کرد و افزود: آن دو در همه خوبی‌ها در حد اعلی بودند؛ در معرفت و ایمان دینی و اخلاق اسلامی، در اعتقاد به قیامت و خدمت‌گزاری به مردم و وقت‌شناسی ممتاز بودند و خدا هم پاداش مجاهدت‌هایشان را شهادت قرار داد.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه شهید باهنر از مفاخر ایران اسلامی و دیار کریمان و مردی دانشمند، خدوم، انقلابی اخلاق مدار بود، اظهار کرد: سزاوار است همه کسانی که اهل تبیین و تفسیرند و نقشی در قلم، هنر و بیان دارند، این شخصیت‌های ممتاز را به نسل جوان معرفی کنند تا مرجع فکری، اخلاقی و سیاسی جوان ما این شخصیت‌ها بشوند، نه کسانی که اهلیتی برای مرجعیت ندارند.

وی هفته دولت را به رئیس جمهور و همه دولت‌مردان در سطح کشور، استان و خدمتگزاران و دولتمردان و خادمان ملت تبریک گفت و خواستار عیارسنجی همه اجزای حکومت با معیارهای اسلامی شد و افزود: هفته دولت فرصتی برای نقد و ارزیابی عملکرد دولت است تا نقاط قوت و ضعف شناسایی شود و موارد صلاح تقویت و موارد فساد رفع شوند.

حجت‌الاسلام علیمرادی فقرزدایی، توازن اقتصادی، حاکمیت خوبی‌ها و معروف‌ها، برقراری عدالت و امنیت و دوری از ظلم، فساد، نابرابری و تبعیض را معیارهای قرآن برای عیارسنجی دولت‌مردان برشمرد و با بیان اینکه ارزیابی وظیفه اخلاقی فردی و اجتماعی و سیاسی است، گفت: دولت‌مردان باید در جلب رضایت مردم و رفع گرفتاری از آن‌ها بکوشند.

کد خبر 682629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.