افتتاح پارک طبیعت در بازار ارغوان اصفهان تا فجر ۱۴۰۲ / راه‌اندازی خط تولید آسفالت در همدان

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «بازار گل و گیاه ارغوان ظرفیت اقتصادی و گردشگری برای شهر اصفهان است»، «خط تولید آسفالت دانش‌بنیان در شهرداری همدان راه‌اندازی می‌شود»، «نگاه شورا در سال جاری انتقادی و نظارتی است»، «زنان نقش‌آفرینان اصلی حفظ حجاب و عفاف در جامعه هستند»، «مطالبه‌های مقطعی موجب رفع نشدن مشکلات شهر بندرعباس شده است»، «بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس پایتخت برای سال تحصیلی جدید» و «فعالیت‌های عمرانی در نایسر سنندج رضایت‌بخش نیست» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

بازار گل و گیاه ارغوان ظرفیت اقتصادی و گردشگری برای شهر اصفهان است

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: به همراه رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از پارک طبیعت و مجموعه گل و گیاه که در کشور کم نظیر و به‌صورت ویژه در حال احداث است، بازدید و بعضی موارد فنی، عمرانی، تأسیسات برق و سایر موضوعات را گوشزد کردیم.

وی افزود: این مجموعه می‌تواند خدمات مورد نیاز شهروندان در زمینه گل و گیاه و پرندگان زینتی را به‌صورت کامل در انواع مختلف ارائه کند.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اینکه بازار گل و گیاه ارغوان ظرفیت اقتصادی و گردشگری برای شهر اصفهان است، گفت: در آستانه دهه فجر امسال شاهد راه‌اندازی و افتتاح فضای کلی پارک طبیعت این بازار خواهیم بود.

خط تولید آسفالت دانش‌بنیان در شهرداری همدان راه‌اندازی می‌شود

مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: در بازدید سال گذشته کمیسیون فنی و عمرانی از سازمان عمران و کارخانه آسفالت، برنامه‌ها و سیاست‌هایی از سوی شورا تعریف شد.

وی افزود: این سازمان به عنوان دست توانمند شهرداری در تأمین اقلام عمرانی و انجام عملیات ضروری عمرانی، روز به روز قوی‌تر می‌شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: پیش‌بینی بودجه اضافه شدن یک خط تولید آسفالت دانش‌بنیان و آسفالت‌های پیشرفته و مراحل فراخوان، قرارداد اولیه، خرید و انتقال انجام شده است.

نگاه شورا در سال جاری انتقادی و نظارتی است

سیدمحمد علی‌پورموسوی، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: برای سال سوم شورای اسلامی شهر اهواز دو گذاره مهم مطرح می‌شود که نظر همه اعضای شورای اسلامی شهر است، اول اینکه با توجه به تغییراتی که ایجاد شده، نگاه شورا در سال جاری، انتقادی و نظارتی در همه زمینه‌های شهرداری و شهر اهواز است.

وی افزود: دومین گذاره که مطرح است لزوم انطباق نگاه مسئولان شهری، استانی و کشوری به اهواز با نگاهی است که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به اهواز دارند، به این صورت که اهواز شهری مهم، استراتژیک با منابع زمینی و زیرزمینی فروان و مردمی شجاع است، اگر این اتفاق رخ دهد، اقداماتی شایسته در شهر اهواز انجام می‌شود و از مشکلات ریز و درشتی که سال‌ها سبب آزار به شهر شده است، گذر خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ضمن تذکر به روابط‌عمومی و معاونت فرهنگی شهر اهواز برای انجام اقدامات مناسب برای اربعین گفت: با توجه به تغییراتی که ایجاد شده، نگاه شورا در سال جاری، انتقادی و نظارتی در همه زمینه‌های شهرداری و شهر اهواز است.

زنان نقش‌آفرینان اصلی حفظ حجاب و عفاف در جامعه هستند

نرجس نیازمند، رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به گردهمایی بانوان هیئت‌های مذهبی استان قم اظهار کرد: زنان استان قم در حمایت از حجاب و عفاف و ارزش‌های معنوی حضور پرشوری در این گردهمایی داشتند.

وی افزود: زنان نقش‌آفرینان اصلی حفظ حجاب و عفاف در جامعه هستند و این حرکت نمایانگر اعتقادات راسخ مردم قم به دستورات دین مبین اسلام است.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به حضور پرشور بانوان قمی در گردهمایی حمایت از حجاب و عفاف گفت: این موضوع نشان‌دهنده دغدغه بانوان استان قم درباره حجاب است.

مطالبه‌های مقطعی موجب رفع نشدن مشکلات شهر بندرعباس شده است

سیدمحمدرضا موسوی، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: یکی از کلیدی‌ترین ابزار نرم‌افزاری در اختیار مدیران شهری که می‌تواند نقش بسزایی در رفع مسائل مختلف داشته باشد، رسانه‌های ارتباطی از جمله مطبوعات است.

وی افزود: رسانه‌ها بهترین فرصت را برای مدیران شهری فراهم می‌کنند تا از نظرات شهروندان آگاه شوند و زمینه مشارکت فعال آنان را به شکل بهتری فراهم کنند. رسانه‌ها به عنوان یکی از اجزای قدرتمند جامعه مدنی، بر بخش‌های مختلف جامعه تأثیرگذار هستند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: مطالبه‌های مقطعی یا پیگیری با پیوست‌های ناقص و غیرمستمر باعث شده است مشکلات به‌صورت مقطعی یا نقطه‌ای حل شود، اما رفع نشود.

بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس پایتخت برای سال تحصیلی جدید

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در جلسه تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس، سازمان تاکسیرانی از جزئیات لایحه مذکور گزارشی ارائه کرد، سپس اعضای حاضر در جلسه کمیسیون موضوع را بررسی کردند.

وی افزود: بر اساس گزارش، سازمان تاکسیرانی اعداد پیشنهادی برای کرایه سرویس مدارس را در کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان تاکسیرانی، آموزش‌وپرورش و انجمن اولیا و مربیان مصوب کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه لایحه «تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲» مورد بررسی قرار گرفت.

فعالیت‌های عمرانی در نایسر سنندج رضایت‌بخش نیست

سالار علی‌ویسی، رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج اظهار کرد: بسیاری از مشکلات از جمله ساماندهی معابر مواصلاتی مدارس، آسفالت معابر اصلی درون محله‌ای، روکش آسفالت‌های خیابان اصلی و احیای فضای سبز باید در اولویت کار شهرداری سنندج در ناحیه نایسر قرار گیرد.

وی با ابراز تأسف از نبود یک متر پیاده‌راه استاندارد، پاکیزه و درخور مردم نایسر افزود: سیستم مستهلک دفع فاضلاب در سطح بعضی محلات، جانمایی نامناسب تیرهای روشنایی برق در معابر و محلات و کمبود فشار آب خانگی از بسیاری مشکلات این ناحیه است.

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: با توجه به مساحت و جمعیت ناحیه منفصل شهری نایسر، فعالیت عمرانی شهرداری در این ناحیه به هیچ‌وجه رضایت‌بخش نیست و با توجه به نزدیک شدن به پایان فصل عمرانی، پروژه‌های نیمه‌تمام باید هرچه زودتر خاتمه پیدا کند.

کد خبر 682474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    0 0
    مثل کشور سوئیس آسفالتی درست کنید که آب از زیر اون پایین بره تا موقع بارندگی شاهد سیل و جمع شدن آب در خیابانها نباشیم