افتتاح بیش از ۱۴۰ پروژه ورزشی در اصفهان

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از افتتاح بیش از ۱۴۰ پروژه ورزشی هم‌زمان با هفته دولت در سال جاری خبر داد.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سرانه ورزشی دانش‌آموزان در استان اصفهان ۶۲ سانتی‌مترمربع است، اظهار کرد: افزایش ۴۰ درصدی و رشد ۱۰ پله‌ای سرانه ورزشی دانش‌آموزان استان در کمتر از یک سال تحقق یافته است.

وی افزود: در گسترش فضاهای ورزشی و با مشارکت مدارس در استان تعداد ۱۱۴ فضای ورزشی درون مدارس افتتاح کردیم و فضاهای ورزشی را گسترش دادیم که بیشتر آنها زمین چمن بود، در این راستا تعداد ۴۸ زمین چمن، ۱۲ زمین ساحلی، ۱۴ سالن چند منظوره و ۴۰ کلاس درس تربیت‌بدنی مدنظر بوده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه علاوه بر آموزش و تربیت دانش‌آموزان در حوزه سلامت آنها خود را متعهد می‌دانیم، تصریح کرد: طرح "عصر ورزش" به دلیل تأمین نشدن اعتبار در ۱۰ سال با وقفه مواجه شده بود که با همکاری‌های ارگان‌های مرتبط در دو ماه گذشته، این طرح به مرحله اجرایی رسید.

وی ادامه داد: تعداد ۱۹۷ مدرسه در مرحله نخست برای عصر ورزش در نظر گرفته شده است و در تلاش هستیم این طرح در طول سال اجرا شود و شاهد حضور کودکان و نوجوانان در حیاط مدارس و فضاهای ورزشی باشیم.

امیرپور با تأکید بر اینکه طرح عصر ورزش برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود، گفت: امسال مسابقه‌های جام پرچم با همکاری شهرداری اصفهان برگزار شد و خروجی طرح عصر ورزش نیز می‌تواند به صورت مسابقه‌های مختلف مانند جام پرچم اتفاق بیفتد که به دنبال آن شور و نشاط اجتماعی خاصی در جامعه جاری می‌شود.

وی طرح «شهید خرازی» را به عنوان یکی از طرح‌های مهم حوزه تربیت بدنی دانست و اظهار کرد: در این طرح دانش‌آموزان به همراه اولیا از فضاهای ورزشی آموزش و پرورش به صورت رایگان استفاده می‌کنند. این طرح در روزهای پنجشنبه با عنوان «طرح مادر و دختر» و در روزهای جمعه با عنوان «طرح پدر و پسر» صورت گرفت.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: «طرح شهید طوقانی» با هدف آشنایی دانش‌آموزان با ورزش باستانی زورخانه‌ای و ایجاد نشاط و شادابی در مدارس از ابتدای مهرماه به صورت آزمایشی در شش استان به ویژه اصفهان انجام شد.

وی ادامه داد: طرح «استعدادیابی و هدایت ورزشی» در استان اصفهان از سال گذشته به صورت آزمایشی شروع شد، این طرح توسط همکاران متخصص و مشورت با وزارت آموزش و پرورش با هدف آشنایی دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی با تمام رشته‌های ورزشی و شناسایی استعدادهای آنها طراحی و اجرا شد.

ارتقای رتبه سرانه فضاهای ورزشی کشور از رتبه ۱۲ به ۲ در قالب طرح شهید سلیمانی

امیرپور با اشاره به اینکه ارتقای رتبه سرانه فضاهای ورزشی کشور از رتبه دوازدهم به دوم در قالب طرح شهید سلیمانی محقق شد، گفت: در طرح شهید سلیمانی احداث فضاهای ورزشی به خصوص در مدارس دخترانه مطرح و ۴۱ زمین ورزشی ساحلی برای هر منطقه، یک زمین ساحلی و یک زمین چمن مصنوعی برای مدارس با اختصاص تجهیزات در نظر گرفته شد تا دانش‌آموزان حتی در ساعات بعد از آموزش نیز بتوانند از آنها استفاده کند.

وی با اشاره به رقابت بیش از دو هزار دانش‌آموز اصفهانی در مسابقات ورزشی استانی افزود: طی خردادماه امسال این تعداد دانش‌آموز در رشته‌های ژیمناستیک، شطرنج، طناب‌زنی، بدمینتون، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، ورزش زورخانه‌ای، تنیس روی‌میز، شنا، والیبال، فوتسال و جشنواره‌های مادر و دختر و پدر و پسر برای اعزام به مسابقات کشوری رقابت کردند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره برگزاری مسابقات فرهنگیان استان، اظهار کرد: بیش از یک‌هزار فرهنگی در قالب ۱۲۱ تیم در دو بخش مردان و بانوان در این رقابت‌ها که در مجموعه‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش برگزار خواهد شد شرکت کردند.

وی گفت: کلاس درس تربیت‌بدنی را که همراه با ایمن‌سازی دیوارها و صخره‌نوردی در فضاهای مختلف ایجاد کردیم تا دانش‌آموزان از آنها استفاده کنند و هدف اصلی دسترسی این فضاها در خارج از ساعات فعالیت مدرسه برای دانش‌آموزان هم بوده است.

امیرپور افزود: اولین سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان خاص با نیازهای خاص در کشور با ۴۰۰ متر زیربنا در محدوده ملک‌شهر در حال احداث است، برای اجرای این طرح سعی کردیم تا از منابع داخلی خود استان تأمین بودجه کنیم.

وی درباره راه‌اندازی اولین کانون تندرستی در اصفهان، اظهار کرد: طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی طرحی بود که بازخورد خوبی داشت و با همکاری با دانشگاه اصفهان آن را انجام دادیم که در آینده بدون شک می‌تواند خروجی خوبی برای ورزش کشور داشته باشد و شاهد این باشیم که فرزندان در پایان پایه سوم که سن مشترک بین اکثر رشته‌ها است نتایج مناسبی را به همراه داشته باشد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه توجه به ورزش فرهنگیان و معلمان موجب پویایی مدارس می‌شود، افزود: امسال اصفهان میزبان چند رشته از مسابقات کشوری فرهنگیان در بخش مردان بود که با حضور بیش از یک هزار فرهنگی در قالب ۱۲۱ تیم و در دو بخش مردان و بانوان از استان طی تیرماه برگزار شد.

وی ادامه داد: مسابقات دانش‌آموزان نیز بسیار مهم است و از سطح مدارس مسابقات درون مدرسه‌ای را آغاز کردیم تا تیم‌های منتخب که به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند، مشخص شوند.

امیرپور با اشاره به جریان ایمن‌سازی حیاط مدارس خاطرنشان کرد: در بحث حیاط مدارس و ایمن‌سازی آنها یک کارگاه گروه نظارت پیش‌بینی کرده و به صورت قطب‌بندی، مسئول نظارت و بررسی شرایط انتخاب کردیم.

کد خبر 682410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.