آموزش کارشناسان بازدید دفاتر پیشخوان دولت برای انجام امور شهرداری اصفهان

مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: جلسه آموزشی کارشناسان بازدید دفاتر منتخب پیشخوان دولت در راستای افزایش سطح علمی و مهارتی آن‌ها برای انجام امور شهرداری این کلان‌شهر برگزار شد.

امید علی‌اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از اواخر سال ۱۳۹۴ تاکنون بر اساس تصمیم مدیریت وقت شهرداری اصفهان، در راستای تسریع و سهولت در پاسخگویی به ارباب رجوع و بهبود کیفیت در انجام درخواست شهروندان، برای برون‌سپاری تعدادی از خدمات شهرسازی شهرداری اقدام کرده است.

وی افزود: از جمله اقدامات برون‌سپاری شده می‌توان به انجام استعلامات نقل‌وانتقال (دفترخانه)، بانک، حفاری و ثبت درخواست‌های پروانه ساختمان، سفت‌کاری، پایان کار، وصول عوارض سالانه خودرو و ارائه آن از طریق تعدادی از دفاتر پیشخوان دولت متناسب با ظرفیت مورد نیاز در سطح مناطق پانزده‌گانه اصفهان اشاره کرد.

مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ارائه این خدمات به شهروندان موجب ایجاد زمینه اشتغال تعدادی از دانش‌آموختگان با مقاطع کارشناسی و بالاتر در رشته‌های معماری، شهرسازی و عمران در مجموعه دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با شهرداری اصفهان شده است، به‌نحوی که در حال حاضر حدود ۷۵ نیروی مهندس در این مجموعه مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: واحد امور هماهنگی و نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت نیز طبق دستورات و تصمیم‌های مدیریتی در حوزه شهرسازی الکترونیک در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با توجه به ضرورت و نیاز به آموزش نیروی متخصص و کارآمد جهت اشتغال در مجموعه دفاتر پیشخوان دولت برای برگزاری دوره جدید و کلاس‌های آموزشی برای نیروهای فنی و مأموران بازدید دفاتر پیشخوان دولت برای انجام امور شهرداری اقدام کرده است.

علی‌اصغری خاطرنشان کرد: تعداد استعلام‌های انجام شده در سال گذشته حدود ۵۱ هزار و ۵۰۰ مورد بوده و از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه نیز ۱۸ هزار و ۳۶۳ استعلام انجام شده است.

وی اظهار کرد: در راستای تسهیل و سرعت‌بخشی به ارائه خدمات به شهروندان اصفهانی، مدیران دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد و تمام کارکنان زیرمجموعه آن شامل کارشناسان بازدید، مسئولان فنی و مسئولان پیگیری، همکاری خوبی در این راستا با شهرداری به‌ویژه معاونت شهرسازی و معماری داشته‌اند.

مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه جلسه آموزشی کارشناسان بازدید دفاتر منتخب پیشخوان دولت در راستای افزایش سطح علمی و مهارتی کارشناسان بازدید برای انجام امور شهرداری برگزار شد، گفت: دوره آموزشی مورد نظر در خصوص نحوه بازدید پروانه ساختمانی و درج اطلاعات لازم در سامانه اصنو «سرا ۱۰» طی سه جلسه آموزشی و در قالب ۲۱۵ ساعت نفر آموزشی انجام شده است.

کد خبر 682394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.