توانمندی‌های کردستان در سطح کشور معرفی شود

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون آنگونه که باید استان کردستان به خوبی در کشور شناخته نشده که لازم است از این به بعد به طور شایسته در سطح کشور معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد خراسانی‌زاده شامگاه _چهارشنبه یکم شهریورماه_ در آئین افتتاحیه سی‌امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران که در کوه آبیدر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان تاکنون آنگونه که باید در کشور شناخته و توانمندی‌های آن دیده نشده است که شایسته است از این به بعد بیشتر در سطح کشور معرفی شود.

وی افزود: در این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی شاهد چند اتفاق خوب بودیم که برعهده گرفتن دبیری این دوره از جشنواره توسط یک بانوی دانشگاهی در رشته هنرهای تجسمی برای اولین بار در تاریخ جشنواره، یکی از این اتفاقات بسیار خوب بود.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما برای اولین بار در این دوره شاهد تفکیک دو بخش نوجوان و جوان بودیم که آثار نوجوانان در رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال و جوانان در رده سنی ۱۹ تا ۲۴ به صورت مجزا داوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه آثار این جشنواره با شعار «ایران دوست داشتنی» تولید می‌شود، اضافه کرد: قریب به ۹۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت ۱۲۵ اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

توانمندی‌های استان کردستان بیشتر در سطح کشور معرفی شود

جشنواره‌ها فرصت خوبی برای کسب تجربه و آموختن است

مینا صدری، دبیر سی‌امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران نیز گفت: جشنواره فرصت خوبی است تا هنرمندان در کنار اساتید قرار بگیرند و از این در کنار هم بودن تجربه کسب کنند و بیاموزند.

وی افزود: در سطح عمیق‌تر همدلی و همکاری است که در این جشنواره بین هنرمندان و اساتید شکل می‌گیرد که این ماندگار خواهد بود.

دبیر سی‌امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران ابراز امیدواری کرد: در سال‌های آتی جشنواره هنرهای تجسمی بتواند به صورت مجزا و تخصصی برای هر رشته خاص برگزار شود.

توانمندی‌های استان کردستان بیشتر در سطح کشور معرفی شود

هنر نقش تأثیرگذاری در تکامل اجتماعی بشریت دارد

حسن عسکری، فرماندار سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: هنر نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در روند تکامل اجتماعی بشریت دارد و هیچ کسی نمی‌تواند در این راستا نقش هنر را نادیده بگیرد چون اگر هنر نبود قطعاً روند تکامل بشریت صورت نمی‌گرفت.

وی اضافه کرد: اگر تاریخ را نگاه کنیم هنرمندان در انتقال مفاهیم تمدنی بسیار تأثیرگذار بوده‌اند و قطعاً اندیشه‌ای در تاریخ ماندگار می‌شود که در قالب هنر بگنجد.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه هنرمندان شخصیت‌های مورد احترام در تاریخ بوده و هستند، افزود: استان کردستان در زمینه هنر، اساتید برجسته‌ای دارد بویژه اساتید حوزه هنرهای تجسمی این استان در کشور شناخته شده و نام آشنا هستند.

عسکری گفت: سی‌امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی بیشتر یک جشنواره آموزشی است و در انتقال مفاهیم و رشد هنرهای تجسمی بسیار می‌تواند تأثیرگذار باشد.

به گزارش ایمنا، سی‌امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به میزبانی شهر سنندج از روز یکم تا پنجم شهریورماه برگزار می‌شود.

توانمندی‌های استان کردستان بیشتر در سطح کشور معرفی شود

کد خبر 682285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.