سپاهان ۱- استقلال ۰/ با چنگ و دندان، تقدیم به پیام

تیم فوتبال سپاهان در دیداری سخت و نفس گیر با حداقل گل برابر استقلال به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر فوتبال، امروز _چهارشنبه، اول شهریورماه_ از ساعت ۲۰ تیم‌های سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته سوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال

ورزشگاه: نقش جهان اصفهان

تماشاگر: حدود ۶۰ هزار نفر

گل‌: رضا اسدی (دقیقه ۹+۴۵) برای سپاهان

اخطار: رضا شکاری (دقیقه ۴۵)، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۷۱) از سپاهان؛ ایمان سلیمی (دقیقه ۱+۴۵)، حسین حسینی (دقیقه ۸۴)، جواد نکونام (سرمربی، دقیقه ۸۴) از استقلال

اخراج: فرشاد احمدزاده (دقیقه ۸۵، کارت زرد دوم)

سپاهان: پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور، محمد قربانی، محمد جواد حسین نژاد (۸۰- سیاوش یزدانی)، فرشاد احمدزاده، رضا شکاری (۲+۹۰- کاوه رضایی)، رضا اسدی و شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مورایس

استقلال: سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، ایمان سلیمی، روزبه چشمی، صالح حردانی (۷۶- آرمان رمضانی)، ابوالفضل جلالی (۹۰- پیمان بابایی)، زبیر نیک نفس (۹۰- جعفر سلمانی)، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، کوین یامگا و ارسلان مطهری (۷۷- مهرداد محمدی)

سرمربی: جواد نکونام

داور: کوپال ناظمی

شرح بازی:

تیم های مدعی لیگ بیست و یکم که دو دیدار نخست خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند در حالی بازی را آغاز کردند که دو سبک متفاوت را در نیمه نخست به نمایش گذاشتند. سپاهان که در دو بازی قبلی هم سبکی هجومی و تماشاگر پسند را به نمایش گذاشته بود، برابر استقلال نیز به همین سبک بازی را آغاز کرد اما این بار حریفش مانند تراکتور و ذوب آهن، باز بازی نمی کرد و استقلال با همان سبک همیشگی جواد نکونام با یک بازی بسته و دفاعی و استفاده از پنج مدافع سعی داشت اجازه ایجاد موقعیت به سپاهان ندهد. این نوع بازی استقلال در نیمه نخست باعث شد بازی آرام و کم موقعیت دنبال شود اما با این وجود در آخرین ثانیه های نیمه نخست روی یک توپ بلند که روی دروازه استقلال فرستاده شد مدافع این تیم خطای هند آشکاری انجام داد تا سپاهان این فرصت را داشته باشد که از روی نقطه پنالتی پیش بیفتد. هرچند ضربه پنالتی رضا اسدی را در ابتدا حسینی مهار کرد اما توپ برگشتی گل شد تا سپاهان مزد برتری خود در نیمه نخست را با پیروزی بگیرد و برنده راهی رختکن شود.

استقلال که نیمه نخست را با یک گل شکست خورده بود در نیمه دوم بر خلاف نیمه نخست برای حمله و زدن گل تساوی به زمین آمد. شاگردان نکونام که شاید بر خلاف انتظار از همان ابتدای نیمه دوم بازی هجومی را در دستور کار قرار داده بودند روی ضربات ایستگاهی یا اشتباهاتی که بعضاً مدافعان سپاهان انجام می دادند به موقعیت گل رسیدند اما این موقعیت ها ثمری برای آنها نداشت. در سوی دیگر سپاهان همان بازی نیمه نخست خود را در دستور کار داشت و اگر خوش شانس بود روی یک ضربه کرنر گل دوم را هم به ثمر می رساند. با این حال اخراج فرشاد احمدزاده در دقیقه ۸۵ کفه ترازو را به نفع استقلال کرد تا در دقایق باقیمانده به اضافه هفت دقیقه وقت اضافه این استقلال باشد که فشار مضاعفی روی دروازه میزبان بیارود. دقایق کشنده پایانی بازی که با استرس زیادی برای هواداران سپاهان توام شده بود اما در نهایت به پایان رسید تا در یک بازی دراماتیک این سپاهان باشد که سه امتیاز سوم فصل را مال خود می کند.

این یک بازی خاص در تاریخ باشگاه سپاهان بود، دیداری که در آن دروازه بان این تیم با وجود شرایط روحی بسیار بد ناشی از فوت پدرش در ابتدای هفته درون دروازه ایستاد و سهم پر رنگی نیز در بسته نگه داشتن دروازه سپاهان و این پیروزی مهم داشت. پیام نیازمند حالا در ۲۸ سالگی راه اسطوره های باشگاه سپاهان مثل هادی عقیلی را می رود.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۹+۴۵- سپاهان) - با خطای هند آشکار ایمان سلیمی، داور به نفع سپاهان خطای پنالتی گرفت. ضربه پنالتی رضا اسدی را ابتدا حسینی مهار کرد اما توپ برگشتی توسط اسدی به گل تبدیل شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۸- ضربه ایستگاهی سپاهان از فاصله ای نسبتاً دور را رضا اسدی به صورت مستقیم زد اما در حالی که توپ در چارچوب بود توسط حسینی مهار شد.

دقیقه ۴۲- روی آشفتگی خط دفاع سپاهان کوین یامگا صاحب یک موقعیت عالی در محوطه جریمه سپاهان شد اما در حالی که رضاییان و دانشگر برای او مزاحمت ایجاد می کردند ضربه او را نیازمند با واکنشی خوب دفع کرد تا بهترین موقعیت بازی تا این لحظه از دست برود.

دقیقه ۵۲- توپ ارسالی بلند پشت مدافعان سپاهان به مطهری رسید اما او که در موقعیت خوبی هم قرار گرفته بود با ضربه ای بی دقت توپ را به بالای دروازه زد.

دقیقه ۵۹- کرنر ارسالی مهدی پور در دو قدمی دروازه سپاهان با ضربه سر مرادمند همراه شد اما توپ به لطف اثر کوچک نیازمند از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۹- کرنر ارسالی رضاییان در تیر اول استقلال با ضربه سر اسدی همراه شد اما توپ با فاصله ای بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۷- ضربه مهرداد محمدی از سمت چپ محوطه جریمه سپاهان در دستان پیام نیازمند قرار گرفت.

اتفاق ویژه:

بازیکنان سپاهان پس از به ثمر رساندن گل اول شادی نکردند و به سمت پیام نیازمند رفتند تا گل برتری تیم را با او تقسیم کنند.

پس از پایان بازی و قطعی شدن پیروزی سپاهان بغض پیام نیازمند ترکید و در ادامه بازیکنان سپاهان یکی یکی سمت او آمدند تا این پیروزی بزرگ را به او تقدیم کنند، دروازه بانی که با وجود شرایط روحی نامساعد درون دروازه سپاهان ایستاد تا هم با ۱۱۹ بازی رکورددار تعداد بازی به عنوان دروازه بان برای سپاهان شود و هم تیمش را در این پیروزی مهم همراهی کرده باشد.

بهترین بازیکن:

محمد دانشگر و پیام نیازمند در روزی که سایر مدافعان سپاهان کم اشتباه نداشتند به خوبی وظایف دفاعی خود را انجام دادند و بهترین بازیکنان زمین بودند.

کد خبر 682263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.