حکمرانی مردمی شهرداری رفسنجان با تشکیل شورای محلات

شهردار رفسنجان گفت: تشکیل شورای محلات از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری برای تسهیل در مشارکت مردم برای اداره شهر و حکمرانی مردمی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید کهنوجی امروز_ سه‌شنبه سی‌ویکم مردادماه_ در برنامه «فرامتن» شبکه افق، اظهار کرد: شورای محلات با محوریت مسجد محله، امام جماعت و معتمدین محله تشکیل شده و رابط محله برای گزارش مشکلات مردم، با شهردار ارتباط مستقیم دارند.

وی احصاء مشکلات توسط مردم، برنامه‌ریزی برای حل آن‌ها، انعکاس معضلات محلات و اخذ مصوبه برای رفع آن‌ها در شورای شهر را از جمله مزایای تشکیل شورای محلات برشمرد و افزود: به منظور بالا بردن میزان مشارکت مردم، برای هر محله اعتباری تخصیص داده شده است تا با مدیریت شورای محله هزینه شود.

شهردار رفسنجان از کاهش هزینه‌های مربوط به اجرای پروژه‌ها در برخی محلات به واسطه حضور شهروندان خبر داد و تصریح کرد: اگر در محله‌ای فردی دارای شرکت حقوقی باشد، از طریق شورای محلات برای پروژه‌های با مقیاس کوچک در سطح محله دعوت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پروژه‌های کلان و عمرانی در سطح شهر توسط پیمانکاران انجام می‌شود، از مشارکت شهروندان در حوزه‌های عمرانی، فضای سبز، فرهنگی، ورزشی، هنری، اجتماعی ابراز خرسندی کرد و افزود: مشارکت مردم با نظارت دستگاه‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

کهنوجی در ادامه تشکیل شورای بانوان محلات و فعال شدن ورزش در محلات را از دیگر ثمره‌های شورای محلات عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی شورای محله روحیه مطالبه‌گری مردم را بسیار بالا برده است؛ ضمن اینکه با دعوت از سایر دستگاه‌ها، مشکلات مردم محله در دیگر زمینه‌ها نیز مرتفع می‌شود.

کد خبر 682017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.