رشد اقتصادی دولت دوازدهم صفر بوده است

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: به استناد گزارش رسمی موجود بر روی وبسایت بانک مرکزی، میانگین چهار ساله رشد اقتصادی در کارنامه دولت دوازدهم ۰.۰۵ درصد یعنی تقریباً صفر بوده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی در حاشیه جلسه شورای عالی بورس در گفت‌وگویی درباره ادعای محمدباقر نوبخت رئیس اسبق سازمان برنامه مبنی بر مثبت بودن رشد اقتصادی در دولت قبل اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل انتخابات، برخی چهره‌های سیاسی به جای ارائه تحلیل‌های علمی و جدی، به دنبال کنش‌های زرد رسانه‌ای جهت دیده شدن و قرار گرفتن در مرکز توجه افکار عمومی هستند؛ به نحوی که با جعل واقعیت تلاش می‌کنند عملکردهای گذشته و حال را وارونه جلوه دهند که نمونه بارز آن توئیت اخیر یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس است.

وی افزود: البته از ایشان به عنوان فردی که سال‌ها مسئولیت‌های مهم اقتصادی برعهده داشته، چنین کنش‌هایی و استفاده گزینشی از آمار رسمی جهت وارونه جلوه دادن واقعیت و فریب افکار عمومی و مخاطبان انتظار نمی‌رفت.

وزیر اقتصاد و امور دارایی تصریح کرد: به استناد گزارش رسمی موجود بر روی وب‌سایت بانک مرکزی، میانگین چهار ساله رشد اقتصادی در کارنامه دولت دوازدهم ۰.۰۵ درصد یعنی تقریباً صفر بوده است. که ریاست محترم جمهور هم در دیدار با مراجع عظام تقلید به همین موضوع اشاره کردند. اما آقای نوبخت در یک کُنش انتخاباتی، با ذکر یکی دو عدد مثبت تلاش کرده تا معدل صفر کارنامه دولت دوازدهم در حوزه رشد اقتصادی را بپوشاند.

وی گفت: از ایشان با توجه به سابقه اجرایی که در حوزه اقتصاد دارند انتظار می‌رفت که در فصل انتخابات اگر هم می‌خواهند کُنش انتخاباتی داشته باشند، مبتنی بر نقدی علمی، تخصصی و صادقانه و نه از جنس کُنش‌های زرد رسانه‌ای برای فریب افکار عمومی باشد.

کد خبر 682013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.