بارش خفیف باران در سواحل خزر / خیزش گردوخاک در نقاطی از کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و در غرب سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش خفیف انتظار می‌رود، همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز جمعه در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، ابرناکی و رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. این شرایط روز شنبه با شدت بیشتر در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان نیمه شرقی مازندران و ارتفاعات البرز شرقی ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی پنج روز آینده در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق مرکز، بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور به خصوص در نواحی مرکزی در بعضی ساعات افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی مدت مذکور در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل و نوار شرقی خراسان جنوبی وزش باد شدید موجب گرد و خاک، گاهی طوفان شن، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهد شد، همچنین طی سه روز آینده تنگه هرمز، شرق و مرکز خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف در بعدازظهر قسمتی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۳۹ و کمینه ۱۹ است و در روز _چهارشنبه یکم شهریورماه_ نیز صاف در بعدازظهر قسمتی ابری گاهی وزش باد، با بیشینه ۴۰ و کمینه ۱۹ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 681751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.