مطالعات امکان‌سنجی ادامه پروژه منوریل قم تا پردیسان انجام می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم از اجرای طرح مطالعات امکان‌سنجی ادامه پروژه منوریل قم تا پردیسان توسط مشاور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمدحسین دهناد امروز _دوشنبه سی‌ام مردادماه _ در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن شهید باکری برگزار شد اظهار کرد: در جلسه گذشته شورای اسلامی شهر قم بنا شد برای منوریل مطالعاتی انجام شود.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری تکمیل منوریل قم تا پردیسان منوط به این مطالعات است، افزود: نشریه ۷۷۷ برای تصویب خطوط ریلی جدید استفاده می‌شود، اما ما نیاز به مراجعه به این نشریه نداریم، چراکه منوریل قم خط جدیدی نیست.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بر اساس گام‌های این نشریه حرکت کنیم، حداقل یک سال به زمان نیاز داریم، در حالی که مسئله ما تصویب و طراحی یک خط جدید نیست و باید به نحوی دیگری با این مسئله برخورد کنیم.

دهناد تصریح کرد: امکان‌پذیری پروژه در سطوح مختلف، معارضان تاسیساتی و ملکی، ارتفاع بهینه، تعیین قیمت هر کیلومتر، تعیین موقعیت کلی هر ایستگاه، برآورد تقاضای سفر در هر سناریو، امکان‌سنجی تهیه ناوگان، ارزیابی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و حقوقی سناریوهای مختلف، انجام تحلیل هزینه فایده برای هر گزینه و محاسبه هزینه‌های جابه‌جایی هر نفر کیلومتر از مواردی است که در این مطالعات تعیین تکلیف خواهد شد.

کد خبر 681567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.