کاهش جمعیت کیفری ابرچالش قوه قضاییه است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه یکی از ابرچالش‌های ما کاهش جمعیت کیفری است، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی قوه قضائیه کاهش ورودی پرونده‌ها، پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با فساد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسدالله جعفری روز گذشته _شنبه، بیست‌وهشتم مردادماه_ در مراسم تحلیف ۳۳۰ کارآموز مرکز وکلای قوه قضائیه استان اصفهان اظهار کرد: وظیفه دستگاه قضائی اجرای عدالت و حق و پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح جامعه است.

وی با بیان اینکه محور همه برنامه‌ها مسئله عدالت و احقاق حق است، افزود: دستگاه قضائی در نقطه مرکزی اعمال خود آنچه بیش از همه باید مدنظر قرار دهد، اجرای عدالت است؛ البته عدالت انواع مختلفی دارد، اما به طور معمول وقتی از عدالت سخن می‌گوئیم عدالت قضائی مدنظر بوده که پیش نیاز و پیش زمینه همه عدالت‌ها در جوامع است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: برنامه‌های اولویت‌دار و مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه مبتنی‌بر عدالت قضائی است که لازمه آن همراهی و مشارکت همه دستگاه‌های فراقوه‌ای و کارشناسان قوه قضائیه است.

وی با بیان اینکه روز تحلیف کارآموزان وکالت یکی از روزهای ماندگار است، اضافه کرد: کارآموزان وکالت از این روز به بعد با انواع مکرها و حیله‌ها مواجه می‌شوند که باید این حیله‌ها را از مسیر حق که ملاک تمام اقدامات است، مورد بررسی قرار دهند.

جعفری با بیان اینکه قسم‌نامه وکالت باید باعث شود که وکلا جز حق و عدالت عمل نکنند، اضافه کرد: لازم است کارشناسان و کارآموزان وکالت اثربخش باشند، باید برای مردم، اسلام و جامعه اثربخش باشیم، تلاش بدون نتیجه برای جامعه اثربخشی ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از ابرچالش‌های ما کاهش جمعیت کیفری است، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی قوه قضائیه کاهش ورودی پرونده‌ها، پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با فساد است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خطاب به کارآموزان وکالت و کارآموزان کارشناسی گفت: در اظهار نظرها دقت کنید، عقب نمانید و کار را به موقع پیش ببرید، امروز ما مشکل اطاله دادرسی داریم، این‌گونه نباشد که فردی دغدغه کار کارشناسی داشته باشد، باید با تمام وجود، وقت کامل، تلاش مضاعف، مطالعه و دقت کار وکالت را انجام داد؛ همچنین باید درصد اعتراضات کارشناسی را کاهش دهیم.

کد خبر 681152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.