روزانه ۹۰۰ تن پسماند در استان مرکزی تولید می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ۵۸ هزار تن پسماند عادی روزانه در کشور تولید می‌شود که در طول سال این رقم به ۲۱ میلیون تن می‌رسد و سهم این استان در این بخش حدود ۹۰۰ تن در روز است.

یوسف یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سالیان اخیر تولید پسماند روستایی افزایش یافته به طوری که مدیریت آن با چالش‌هایی همراه شده است.

وی با بیان اینکه پسماند شامل پنج گروه عادی، پزشکی، ویژه، کشاورزی و صنعتی است، افزود: شهرداری‌ها عهده‌دار مدیریت پسماندهای عادی در شهرها ودهیاری‌ها عهده‌دار پسمانده‌ها در روستاها هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به ضرورت ساماندهی پسماند تَر در روستاها گفت: خشک کردن پوست میوه‌ها برای جلوگیری از تولید شیر آبه پسماند و استفاده از آن برای علوفه‌های دامی یکی از اقدامات خوبی است که در یک شبکه محیط زیستی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه در حال انجام است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج این اقدام و فرهنگ‌سازی برای مدیریت پسماند افزود: بهسازی و حفاظت از محیط زیست روستایی باید مورد توجه قرار گیرد.

یوسفی با اشاره به ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند اظهار کرد: قوانین و مقررات مدیریت پسماند ضمانت اجرایی دارد و برای آن جرم‌انگاری شده است و این موضوع کمک شایانی به دهیاری‌های در مدیریت پسماند روستایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کاشت درخت یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عناصر در حفظ محیط زیست و چرخه حیات محسوب می‌شود و نقش اساسی در توسعه فضای سبز دارد، تاکید کرد: کشت گونه‌های بومی و سازگار با شرایط اقلیمی هر منطقه به منظور حفظ تنوع زیستی و اکوسیستم‌های طبیعی باید مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 681131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.