آغاز فرایند جذب ۱۰۵۰ کودک بازمانده از تحصیل در اصفهان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از آغاز فرایند جذب و تدوین برنامه‌های حمایتی برای ۱۰۵۰ کودک بازمانده از تحصیل با شرایط کودک استثنایی و بیماری صعب‌العلاج خبر داد.

وجیهه فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره آغاز فرایند جذب ۱۰۵۰ کودک بازمانده از تحصیل استان اصفهان، اظهار کرد: شناسایی، جذب و آموزش کودکان بازمانده از تحصیل فرایندی است که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های آموزش و پرورش استان، در تمام ماه‌های سال در دستور کار معاونت آموزش ابتدایی قرار داشته و تاکنون بسترسازی خوبی در این زمینه حاصل شده است.

وی افزود: در گام سوم اجرای طرح شهید محمودوند، درباره تعیین وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل با شرایط کودک استثنایی و بیماری صعب‌العلاج و در ادامه آن جذب و آموزش این کودکان، با اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هماهنگی‌هایی صورت گرفته و با توجه به اعلام آمادگی این اداره، فرایند تدوین برنامه‌های حمایتی برای ۱۰۵۰ کودک بازمانده از تحصیل آغاز شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: پس از برگزاری جلساتی مقرر شد اداره آموزش و پرورش استثنایی استان به عنوان مسئول پیگیری کودکان مذکور، ابتدا وضعیت آموزش‌پذیر یا آموزش‌ناپذیر بودن آنان را مشخص و سپس به منظور جذب کودکان با شرایط آموزش‌پذیر برای مهر ۱۴۰۲ تدابیر لازم را اتخاذ کند.

وی درباره میزان بازماندگی از تحصیل در استان اصفهان، گفت: بازماندگان از تحصیل اگر هر تعدادی باشند مواردی در آن مطرح است که دلیل آن باید در آمار آورده شود.

فاضل خاطرنشان کرد: ممکن است انتقال از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر صورت گرفته باشد که این جابه‌جایی در سامانه ثبت نشده باشد یا دانش‌آموزی بدون دریافت پرونده و حذف از سامانه به خارج از کشور مهاجرت داشته یا حتی دانش‌آموز اتباعی در کلاس حضور دارد؛ اما برگه‌های هویتی آن هنوز تکمیل نشده و در نهایت موارد فوت دانش‌آموز است که تمام این مباحث در گروه بازماندگان از تحصیل ثبت می‌شود.

کد خبر 680944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.