عادی شدن روال سوخت‌رسانی در کشور

وزیر نفت از عادی شدن روال سوخت‌رسانی در کشور خبر داد و گفت: به هموطنان قول می‌دهم، دولت هیچ برنامه‌ای برای افزاش قیمت بنزین ندارد و مردم به شایعات گوش ندهند.

به گزارش ایمنا، جواد اوجی اظهار کرد: در این مدت با همه مراکز پخش فراورده‌های نفتی استان‌ها ارتباط داشتیم و مدیران عامل این شرکت‌ها و استان‌ها گزارش دادند که سوخت‌گیری به روال عادی خود بازگشته است.

وی افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که حجم ذخایر سوخت کشور ۱۵۰ میلیون لیتر بنزین بیش از سال گذشته است و عملیات سوخت رسانی روال عادی خود را طی می‌کند.

وزیر نفت تصریح کرد: امسال ۲۰ میلیون لیتر برای روزهای پیک مصرف بیش از سال گذشته در نظر گرفته‌ایم و میانگین رشد آن ۱۳ درصد است.

فعالیت ۴۴۰۰ جایگاه سوخت در کشور

اوجی تصریح کرد: امروز عمده جایگاه‌های کشور فعال هستند و از چهار هزار و ۴۰۰ جایگاه فعال در کشور ممکن است در برخی جایگاه‌ها نازل‌ها اشکال داشته باشند که این رقم نیز حدود چهار تا پنج درصد است.

وی افزود: در هشت استان به صورت عملیاتی مراکز تعمیرات سامانه هوشمند در نظر گرفته شود و در جاهایی که این مراکز را ندارند تیم‌ها اعزام شده‌اند.

استفاده از کارت سوخت شخصی در دولت سیزدهم به ۷۵ درصد رسید

وزیر نفت درباره محدودیت کارت‌های سوخت گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت نفت مکلف شده است که استفاده از کارت سوخت شخصی انجام شود و کارت جایگاه‌ها فقط برای موارد اضطراری یا کسانی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند، قابل استفاده است.

وی اظهار کرد: امروز در تهران از ۳۴۰ جایگاه سوخت فعال، تعداد ۱۵ تا ۱۷ درصد شلوغ هستند که براساس تصمیم‌گیری انجام شده، محدودیت را کمتر می‌کنیم تا هموطنان در مراجعه به جایگاه‌های سوخت دچار مشکل نشوند.

اوجی تصریح کرد: روزی که کار را شروع کردیم ۱۷ درصد مردم از کارت سوخت شخصی خود استفاده می‌کردند و امروز این میزان به ۷۰ تا ۷۵ درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه محدودیتی در استفاده از کارت‌های سوخت شخصی نیست از مردم خواست برای سوخت‌گیری از کارت شخصی خود استفاده کنند.

به گفته وزیر نفت، هموطنان می‌توانند به طور کامل از ۶۰ لیتر کارت سوخت خود استفاده کنند.

منبع: ایرنا
کد خبر 680798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.