تابعیت عاملان حمله به شاهچراغ یکی از نکات مورد توجه دشمن است

امام جمعه شهرستان نایین گفت: پیش از این از افراد مختلف از تابعیت‌های گوناگون که فریب دشمن را می‌خورند در حملات تروریستی استفاده می‌کردند اما اخیراً از اتباع افغانستانی استفاده می‌کنند و بنابراین سومین نکته تابعیت عاملان حملات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام مطهرخو امروز _جمعه بیست و هفتم مردادماه_ در نماز جمعه شهرستان نائین ضمن تشکر از اقدامات مختلفی که در جهت گرامیداشت هفته فرهنگی شهرستان نائین برنامه‌ریزی و اجرا شده است، اظهار کرد: یکشنبه‌ای که گذشت، حرم شاهچراغ (ع) در شیراز برای دومین بار طی ۱۰ ماه اخیر مورد حمله تروریستی قرار گرفت که این اقدام را محکوم و برای خانواده شهدا و مجروحان این حادثه‌ی تلخ، طلب صبر و اجر می‌کنیم.

وی ادامه داد: چند اقدام تروریستی اما متفاوت در یک سال اخیر در اماکن مذهبی نظیر حرم امام رضا (ع) و حرم شاهچراغ (ع) اتفاق افتاد که دشمن سعی کرد در این ماجرا از اتباع تاجیکی و افغانستانی‌های تاجیکی استفاده کنند.

امام جمعه شهرستان نائین با اشاره به اینکه چند نکته مهم در این وقایع تروریستی اخیر وجود دارد، عنوان کرد: نکته نخست نقطه هدف است زیرا نقطه هدف این اقدامات پیش از این اماکن و مناطق سیاسی بود اما اکنون این هدف به اماکن مذهبی تغییر کرده است.

وی ادامه داد: دومین نکته، هدف اصلی ترور است که در عملیات‌های قبل مانند حمله به مجلس و حمله به رژه اهواز بیشتر دنبال ترور بودند اما اکنون هدف غیر نظامیان هستند.

مطهرخو افزود: پیش از این از افراد مختلف از تابعیت‌های گوناگون که فریب دشمن را می‌خورند در حملات تروریستی استفاده می‌کردند اما اخیراً از اتباع افغانستانی استفاده می‌کنند و بنابراین سومین نکته تابعیت عاملان حملات است.

وی با بیان اینکه قبول کردن عملیات‌ها توسط داعش چهارمین نکته است، گفت: دشمن با این حرکت‌ها و تغییر تاکتیک‌ها اهداف مختلفی را نظیر ایجاد تنش میان مردم ایران و مهاجران افغانستانی، انحراف توجه جبهه مقاومت از تمرکز بر رژیم غاصب صهیونیستی، تلاش برای تحریک و اختلاف افکنی میان شیعه سنی، هدف‌گیری امنیت ملی به عنوان اصلی‌ترین توفیق نظام اسلامی، تحت‌الشعاع قرار دادن اقدامات و موفقیت‌های گسترده این دولت، زنده نگهداشتن شعله التهاب و تنش در جامعه و سرمایه گذاری دشمن بر روی داعش به عنوان یک گروه ضد جبهه مقاومت دنبال می‌کند.

مطهرخو ادامه داد: تمام این اهداف را اگر در یک جمله در فرمایش روز گذشته رهبر انقلاب بخواهیم جمع بندی کنیم، عبارت است از اینکه هدف دشمن از ایجاد این بحران‌ها از بین بردن امنیت است زیرا امنیت مبحثی است که ایران روی آن قسم می‌خورد.

وی با اشاره به آزادسازی بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران توسط آمریکا، تصریح کرد: امروز قدرت سیاسی و اجتماعی ایران بر اراده دشمن غلبه کرده و دشمن متوجه شده که برای مقابله با ایران باید بیشتر هزینه دهند و این موضوع را متوجه شدند و این پیروزی‌ها حاصل ایستادگی مردم غیور، عزت‌مند و وفادار به انقلاب و شهدا در مقابل طراحی‌های پیچیده دشمن در اغتشاشات و حوادث سال‌های اخیر است.

مطهرخو اضافه کرد: ایران با قدرت بالای امنیتی و اطلاعاتی، اقدام به دستگیری عوامل دشمن و دوتابعیتی‌ها کرد و آنها امروز مجبور هستند به خاطر آزادسازی ۵ تن از اینها، به خواسته ایران مبنی بر آزادسازی مقداری از پول‌های بلوکه شده ایران توسط استکبار جهانی تن بدهند.

وی با اشاره به اینکه دشمن، آزادسازی پول‌های بلوکه شده را برد بزرگی برای ایران عنوان کرده است، اظهار کرد: رهبر انقلاب در سخنرانی بسیار با اهمیت خود در میان فرماندهان سپاه فرمودند که انقلاب اسلامی چه خصوصیتی دارد که موجب برانگیخته شدن دشمنی‌ها می‌شود و در مقابل آنها پاسداری از انقلاب ضرورت پیدا می‌کند.

مطهرخو ادامه داد: رهبری در پاسخ فرمودند که خصوصیت انقلاب اسلامی، حاکمیت سیاسی اسلام در ایران است و آن چیزی که دشمن می‌خواهد مردم به این اعتقاد پیدا نکنند که امروز اسلام می‌تواند گره گشای دنیا و آخرت مردم باشد.

وی افزود: مخالفت با ظلم و ظالم و یاری مظلوم، مخالفت با دست درازی به منافع و منابع ملت‌ها، اعتقاد به کرامت انسان‌ها با هر نژاد و هررنگی، رفتار مسالمت‌آمیز با هر کشوری که بنای مخاصمه نداشته و حیله‌گری و فریب کاری نمی‌کند از خصوصیت و ویژگی حکومت اسلامی است.

مطهرخو با بیان اینکه پیشگامی و پیشرانی جمهوری اسلامی امروز برای آزادی خواهان دنیا قابل مشاهده است، گفت: خصوصیات در حاکمیت اسلامی ایران سرافراز باعث دشمنی با این حاکمیت اسلامی شده و هر جا دشمن باشد، پاسداری ضرورت است و خداوند نیز با ظلم و ظالم مخالف است.

کد خبر 680796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.