افتتاح ۲۸ طرح بهداشتی و درمانی همزمان با هفته دولت در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۲۸ طرح درمانی، بهداشتی و اورژانس همزمان با هفته دولت در این استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا امانی امروز _ پنجشنبه بیست‌وششم مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح‌ها با دو هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به مساحت ۱۴ هزار مترمربع افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به طرح‌های درمانی و بهداشتی قابل افتتاح استان مرکزی در هفته دولت، افزود: دو طرح در خمین، پنج طرح در ساوه، چهار طرح در اراک، دو طرح در زرندیه، پنج طرح در دلیجان، یک طرح در خنداب، چهار طرح در کمیجان، سه طرح در فراهان و دو طرح در تفرش افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه در این هفته عملیات اجرایی پنج طرح مربوط به بخش اورژانس در استان آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه مامایی و فوریت‌های پزشکی در محلات از ترم بهمن‌ماه امسال در استان راه اندازی می‌شود.

امانی درپاسخ به سوالی درباره عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان در حوزه جوانی جمعیت، تاکید کرد: این دانشگاه رتبه ۷۶ را در جوانی جمعیت دارد.

وی درباره اقدام به مهاجرت پزشکان، گفت: این افراد سرمایه نظام هستند و کشور برای آن‌ها هزینه کرده و لازم است مسئولان جذابیت لازم برای ماندگاری آن‌ها را فراهم کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه کمبود پرستار مهمترین دغدغه وزارت بهداشت است، ادامه داد: زمانی خواهد رسید که این وزارتخانه به اشباع زیرساخت و تجهیزات می‌رسد اما با کمبود نیروی متخصص مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه کمبود دارو در سطح ملی و گسترده است اضافه کرد: بیشتر شرکت‌های تولید دارو زیرپوشش وزارت بهداشت نیستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه بیشتر فعالیت داروخانه‌ها به سمت فروش محصولات آرایشی و بهداشتی است، گفت: اولویت آن‌ها دارو نیست.

امانی درباره بیمارستان طالقانی اراک نیز اظهار کرد: این مرکز درمانی از قدمت بالایی برخوردار است و در شأن مردم نیست، اما ارائه خدمات، مورد رضایت بیماران و همراهان بیمار است.

وی ادامه داد: برای توسعه بیمارستان طالقانی اراک، دو هزار و ۳۰۰ مترمربع وسعت اضافه شده است. پیشرفت فیزیکی طرح توسعه این مرکز درمانی مورد قبول است و در چندماه آینده وارد مدار ارائه خدمات می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک درباره پیشرفت فیزیکی بیمارستان ولیعصر (عج) نیز اظهار کرد: از ۴۰۰ میلیارد ریال قرارداد، ۱۲ درصد صرف اصلاحات شده است و امید می‌رود این طرح درمانی مهم امسال به بهره‌برداری برسد.

امانی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک، ۱۷ سال به طول انجامیده است، گفت: بهتر است این طرح دو سال دیرتر به بهره‌برداری رسد تا بدون نقص در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر 680651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.