۲۲ هزار امدادگر هلال‌احمر به عراق اعزام شدند

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اعزام ۲۲ هزار امدادگر و مانور خودروهای امدادی و آمبولانس این جمعیت گفت: با اعزام کاروان بزرگ امدادی و درمانی هلال‌احمر، حضور ما در مرزهای غربی پررنگ خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند امروز _پنجشنبه بیست‌وششم مردادماه_ در مراسم بدرقه ۲۲ هزار امدادگر هلال‌احمر و مانور خودروهای امدادی و آمبولانس این جمعیت در حرم امام خمینی (ره) اظهار کرد: با اعزام کاروان بزرگ امدادی و درمانی هلال‌احمر، حضور ما در مرزهای غربی پررنگ خواهد شد.

وی افزود: زائران حسینی از هر کدام از مرزهای غربی که وارد عراق شوند، در فواصل مشخص پایگاه‌های درمانی و امدادی هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران را مشاهده خواهند کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: در مسیر نجف تا کربلا در فاصله هر ۷۰ عمود یک پایگاه امدادی و درمانی هلال‌احمر برپا است، همچنین در این مسیر سه بیمارستان با فعالیت مشترک هلال‌احمر و وزارت بهداشت عراق با آمادگی کامل مشغول خدمت‌رسانی به زائران حسینی خواهد بود.

وی ادامه داد: در شهر نجف افزون بر بیمارستان امام علی (ع) که متعلق به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران است، پزشکان و پرستاران داوطلب هلال‌احمر در چند بیمارستان عراقی پذیرای خدمات درمانی به راهپیمایان اربعین هستند و در شهر کربلا نیز چند پایگاه درمانی و امدادی را فعال کردیم و در بیمارستان‌های این شهر حضور خواهیم داشت.

کولیوند درباره ارائه خدمات به زائران حسینی در داخل کشور گفت: مسئولیت سلامت زائران در داخل کشور و مسیرهای منتهی به مرزهای غربی به عهده وزارت بهداشت است، اما هلال‌احمر به عنوان پشتیبان این وزارتخانه آمادگی هرگونه همکاری را دارد و تمهیدات لازم را اندیشیده است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر برای پاسخ سریع و مناسب به حوادث حمل‌ونقل در داخل کشور و با افزایش نیروها و پایگاه‌های سیار تقویت شده است.

کد خبر 680571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.