ورود ۱۰ هزار تن گندم به سیستان و بلوچستان از طریق خطوط ریلی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان از ورود ۱۰ هزار تن گندم از طریق حمل‌ونقل ریلی به استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا سرگزی در شورای آرد و نان استان با اعلام حمل ریلی ۱۰ هزار تن گندم از استان مرکزی (اراک) به استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: حمل‌ونقل ریلی در مقایسه با حمل‌ونقل جاده‌ای مزایای زیادی از جمله صرفه‌جویی در هزینه حمل، کاهش آلودگی زیستی، ایمنی حمل‌ونقل و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شغلی را دارد.

وی ادامه داد: هر واگن ۵۶ تن گندم ظرفیت حمل یعنی برابر با ظرفیت دو تا سه تریلی حامل گندم را دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از طریق خطوط ریلی سالانه ۴۰۰ هزار تن گندم وارد استان سیستان و بلوچستان می‌شود، خاطرنشان کرد: استفاده از قطار برای حمل گندم به استان علاوه بر کاهش سوخت سالانه و کاهش هزینه جابه‌جایی، از تردد ۲۰ هزار کامیون برای حمل این مقدار گندم در سطح جاده‌ها جلوگیری می‌کند.

سرگزی ادامه داد: گندم مصرفی سیستان و بلوچستان از سه مسیر جاده‌ای، ریلی و دریا وارد استان می‌شود که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش هزینه‌های جاده‌ای، بخش عظیمی از گندم از طریق جاده منتقل می‌شود، به علاوه به خطوط ریلی توجه ویژه شده است و با توجه به امکانات و پتانسیل موجود در این استان باید بیشترین استفاده را از خطوط ریلی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مثبت در زمینه تأمین گندم استان استفاده از ریل است، گفت: گندم‌های ورودی از مبادی استان‌های دیگر برای حفظ ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی به ویژه گندم در استان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان افزود: تأمین گندم از منابع مختلف شامل تولید داخلی استان، سایر استان‌ها و واردات از خارج در دستور کار قرار دارد تا ضمن اختلاط و حفظ کیفیت مناسب آرد تولیدی، خللی در تأمین آرد خبازان و صنایع وابسته استان ایجاد نشود.

منبع: ایسنا

کد خبر 680566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.