پژوهش‌ها و دستاوردها باید به مولفه‌ علمی تبدیل شود

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: لازم است پژوهش‌ها، تحقیقات و دستاوردهای فکری به مؤلفه‌ای به نام علم تبدیل شود و از این‌رو باید محصولات و خروجی پژوهشکده مشترک چهارجانبه دانشگاه اصفهان، پژوهشگاه قوه قضائیه، دادگستری و مرکز مدیریت حوزه علمیه در راستای تعلیم نیازهای اساسی و محوری جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم مردادماه_ در آئین افتتاح پژوهشکده مشترک چهارجانبه دانشگاه اصفهان، پژوهشگاه قوه قضائیه، دادگستری و مرکز مدیریت حوزه علمیه که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت تأسیس و تشکیل این پژوهشگاه و اساس کار پژوهشی و تحقیقاتی که به‌نوعی منجر به تولید فکر و علم می‌شود، بسیار روشن بود.

وی افزود: مقدمات، تمهیدات، هماهنگی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و مجموعه اقداماتی که تاکنون انجام شده است، مقدمه‌ای برای اجرای امر مهم و مبارک و مقدسی بوده که بنا است در استان اصفهان به صورت دانش‌بنیان شکل گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در اسلام و جهان‌بینی توحیدی هرکجا بحث علم و علم‌آموزی و تولید علم به میان آمده، منظور علم نافع و رشدآور است، تصریح کرد: بر اساس جهان‌بینی توحیدی، اگر علم، پژوهش و تحقیقی نافع و رشدآور نباشد، در حقیقت علم نیست.

وی ادامه داد: لازم است پژوهش‌ها، تحقیقات و دستاوردهای فکری به مؤلفه‌ای به نام علم تبدیل شود و از این‌رو باید محصولات و خروجی پژوهشکده مشترک چهارجانبه دانشگاه اصفهان، پژوهشگاه قوه قضائیه، دادگستری و مرکز مدیریت حوزه علمیه در راستای تعلیم نیازهای اساسی و محوری جامعه باشد.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: قوه قضائیه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، قرارگاهی به همین منظور تشکیل داده است. اکنون در رأس تمام مجموعه‌های تصمیم‌ساز و حتی در مرحله اقدام و عمل این قرارگاه داریم و در هشت محور اساسی، مبتنی بر سند تحول و رئیس قوه قضائیه است.

وی اضافه کرد: لازم است به سمتی حرکت کنیم که شش ماه آینده خروجی مطلوبی از این پژوهشگاه اعلام شود و در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، در سه جرم اول استان به صورت عینی و ملموس کاهش داشته باشیم.

کد خبر 680345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.