دیدار سفیر ایران با نخست‌وزیر عراق/ هماهنگی تهران و بغداد برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با نخست‌وزیر این کشور درباره موضوعات مختلف از جمله هماهنگی برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین و تسهیل در تردد کاروان‌های زائران به سوی شهر مقدس کربلا بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق، محمد شیاع السودانی عصر سه‌شنبه با محمدکاظم آل‌صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار در خصوص افزایش همکاری‌های مشترک، توسعه تبادلات بین دو کشور همسایه در زمینه‌های مختلف و هماهنگی‌های مشترک در خصوص زیارت اربعین امام حسین (ع) و تسهیل در تردد کاروان‌های زائران به سوی شهر مقدس کربلا بحث و تبادل نظر شد.

سفیر ایران در این دیدار گفت: مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران بر تمایل خود برای گسترش همکاری‌های دوجانبه و حمایت از ارتباطات همچنین مقابله با تهدیدات و چالش‌هایی که منطقه و جهان شاهد آن است، تاکید دارند.

نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار رویکرد ثابت این کشور را مشارکت و هماهنگی بین کشورهای منطقه و توسعه یکپارچه اقتصادی به‌گونه‌ای که امنیت، ثبات و توسعه پایدار را افزایش دهد دانست و بر این رویکرد تاکید کرد.

کد خبر 680233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.