کرمانشاه میزبان مسابقات قرآن دانش‌آموزان کشور خواهد شد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه گفت: بزودی کرمانشاه شاهد یک رویداد بزرگ فرهنگی خواهد بود و از بیست‌وهفتم مردادماه تا سوم شهریورماه سال جاری میزبان مسابقات قرآن دانش‌آموزان سراسر کشور خواهیم بود و فضای شهر کرمانشاه قرآنی و عطرآگین می‌شود.

سلمان محمدی در حاشیه نشستی که به مناسبت روز خبرنگار به میزبانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کار خبرنگاری به تاسی از کار بزرگ حضرت زینب (س) در روایت‌گری صحیح اتفاقات و تبیین قیام عاشورا است.

وی افزود: خبرنگاران در راستای جهاد تبیین و ارائه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به مردم با هدف ایجاد روحیه امید تلاش می‌کنند و روایت‌گر صحیح اتفاقات سطح جامعه و آموزش‌وپرورش نیز هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه گفت: در یکسال گذشته برنامه‌های مختلفی در آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه اجرا شد که هر کدام یک کار تحولی بزرگ بود و در چند سال گذشته انجام نشده بود، از جمله بازگشایی مدارس پس از یک وقفه ۲.۵ ساله به دلیل شیوع بیماری کرونا در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ که مدارس به صورت حضوری پذیرای دانش‌آموزان شد.

وی به اجرای رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و تصریح کرد: اجرای رتبه‌بندی معلمان یک اقدام بزرگ بود که در آموزش‌وپرورش اتفاق افتاد و سهم چهل درصدی امتحانات نهایی در کنکور و اجرای امتحانات نهایی به شیوه جدید که شاهد انجام آن بودیم نیز از اقدامات مهم دیگر بود.

محمدی درخصوص استخدام معلمان نیز گفت: امسال موفق شدیم مجوز استخدام ۸۰۰ نفر معلم برای دوره ابتدایی و ۶۰۰ معلم برای متوسطه اول و دوم اخذ کنیم، در حال رایزنی برای اخذ مجوز استخدام معلم پرورشی و نیروی خدماتی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ شأن و جایگاه معلم، شیوه جذب معلم متفاوت شده است و با اراده دولت و وزارت آموزش‌وپرورش ضمن اینکه آزمون علمی برگزار شد، از منابع متفاوت استفاده و متناسب با شأن معلم رفتار شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه ادامه داد: اسامی چند برابر ظرفیت اعلام شد که در قالب گروه‌ها و کانون‌های ارزیابی با هدف شایسته‌گزینی و عدالت‌محوری حضور پیدا کردند و شایستگی‌های حرفه‌ای افراد برای معلمی سنجیده شد.

وی گفت: در حوزه ورزش، در ۱.۵ سال گذشته سرانه ورزشی استان حدود دو برابر افزایش پیدا کرد و قرارگاه عدالت تربیتی و آموزش برابر با هدف توزیع متوازن و عدالت‌محورانه امکانات مادی، مالی و انسانی تشکیل شده است.

محمدی اظهار کرد: بزودی کرمانشاه شاهد یک رویداد بزرگ فرهنگی خواهد بود و از بیست‌وهفتم مردادماه تا سوم شهریورماه سال جاری میزبان مسابقات قرآن دانش‌آموزان سراسر کشور خواهیم بود و فضای شهر کرمانشاه قرآنی و عطرآگین می‌شود.

کد خبر 679970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.