ارائه خدمات پایه سلامت به تمام ایرانیان در راستای بهبود خدمات درمانی

سازمان بیمه سلامت ایران یک سازمان دولتی است که با هدف ارائه خدمات پایه سلامت به تمام ایرانیان تشکیل شد و در راستای بهبود کیفیت خدمات درمانی و کاهش هزینه‌های درمانی بیماران بوده تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین صفاری مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در یادداشتی که پیرامون اقدامات شاخص سازمان بیمه سلامت ایران به مناسبت سالگرد تأسیس این سازمان در اختیار خبرگزاری ایمنا قرار داده است، نوشت: «سازمان بیمه سلامت ایران یک سازمان دولتی است که با هدف ارائه خدمات پایه سلامت به تمام ایرانیان، در بیست‌ودوم مردادماه ۱۳۹۱ تشکیل شد؛ در دل این سازمان، روحیه انسان‌مداری و هم‌دردی وجود دارد و از طریق شبکه‌ای از مراکز درمانی طرف قرارداد، بیمه‌گذاران را در درمان‌های بیمارستانی، سرپایی پزشکی و دارویی تحت پوشش خود قرار می‌دهد، در واقع بیمه سلامت به عنوان معماری خدمات درمانی، با صداقت و اعتماد، پلی بین بیمار و سلامت است.

سازمان بیمه سلامت ایران، با استفاده از فناوری‌های نوین، بازویی قوی را برای خدمت به جامعه در اختیار دارد؛ به‌طوری که از دی‌ماه سال ۱۴۰۰ به منظور تسهیل در ارائه خدمات، نسخه‌نویسی الکترونیک را که زیرساخت تمام طرح‌های تحولی حوزه سلامت است، به‌صورت کامل اجرایی کرد.

تمام تلاش این سازمان به‌ویژه در دولت سیزدهم، بهبود کیفیت خدمات درمانی و کاهش هزینه‌های درمانی بیماران بوده است که با درایت و خواست دولت مردمی و حمایت‌های کم‌سابقه مجلس انقلابی یازدهم و دلسوزی و همت بلند خانواده بیمه سلامت، اکنون طرح‌های درخشانی در این سازمان در حال اجرا است.

سه اقدام شاخص این سازمان در دولت انقلابی عبارتند از:

۱. طرح بیمه سلامت رایگان پنج دهک اول جامعه و بیمه رایگان عشایر و ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت

۲. پوشش بیمه درمان ناباروری به منظور اجرای دستورات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی جمعیت

۳. اجرای صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج از آبان‌ماه ۱۴۰۱، در راستای اجرای سیاست‌های کلی سلامت و با هدف کاهش پرداخت از جیب بیماران خاص و صعب‌العلاج

اجمالا، سازمان بیمه سلامت ایران با مهربانی و عشق به انسان، در راه ارتقای سلامت جامعه قدم برمی‌دارد و به عنوان یکی از ارکان اصلی بیمه پایه درمان کشور توانسته است در مسیر تکامل خود، تبلور و نماد عدالت‌محوری در حوزه سلامت و درمان باشد؛ بدون تردید ایفای این نقش‌محوری، بدون مدیریت عالمانه، کارکنان آگاه و دلسوز و قانونگذاری‌های مترقیانه میسر نمی‌شود.

اکنون در سالروز تأسیس سازمان بیمه سلامت ایران، امیدوار و با صلابت این حرکت شتابان به سمت تحقق عدالت در سلامت بیش از پیش و با حمایت‌های دلگرم‌کننده مقام معظم رهبری و رؤسای قوای سه‌گانه ادامه خواهد داشت تا ملت شریف ایران به طور کامل به آنچه لایق روح و همت بزرگ آن هستند، نائل آیند.»

کد خبر 679785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.