مستر کارت چیست + خدمات ،قوانین و قیمت MasterCard

مسترکارت (Master card) نوعی کارت بین المللی است که با داشتن آن می‌توانید با صرف هزینه‌ اندک، محصولات موردنظر خود را خریداری کنید، از مسترکارت‌ها در اکثر کشورهای جهان پشتیبانی می‌شود و می‌توانید با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز، نسبت به دریافت وجه نقد اقدام کنید.

به گزارش ایمنا، مسترکارت یکی از کارت‌های اعتباری معتبر جهان است که با داشتن بیش از ۱۴۰ شعبه نمایندگی در کشورها و همینطور با دارا بودن ۳ میلیون دستگاه پایانه ATM , P.O.S در رتبه اول مبادلات مالی قرار دارد. از مزایای مسترکارت می‌توان به کارمزدهای ناچیز، دریافت صورت حساب روزانه و رایگان، نقد کردن وجوه از دستگاه‌های خودپرداز (ATM) در بیشتر کشورهای جهان، خرید از تمامی فروشگاه‌های بین‌المللی، خرید از همه فروشگاه‌های اینترنتی، تبادل مالی با شرکت‌های بین‌المللی، انتقال پول از شعب ارزی بانک‌های بین‌المللی، صرافی‌ها و بانک‌های اینترنتی اشاره کرد.

تاریخچه مستر کارت

مستر کارت یک شرکت خدمات مالی چندملیتی آمریکایی است، که دفتر مرکزی آن در نیویورک واقع شده و به عنوان یک شبکه پرداخت بین‌المللی بعد از ویزا به عنوان دومین شبکه بزرگ در صنعت پرداخت جهان شناخته می‌شود. تاریخچه پیدایش مستر کارت به اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی باز می‌گردد؛ زمانی که چند بانک آمریکایی اقدام به صدور کارت‌های اعتباری نمودند. پس از تشکیل یک انجمن میان بانک‌های مذکور و اضافه شدن یک بانک دیگر به این اتحادیه، شبکه شکل گرفته مستر شارژ نام گرفت.

مستر شارژ در سال ۱۹۷۹ به MasterCard تغییر نام داده و تا سال ۲۰۱۶ با این برند فعالیت می‌کرد، اما در سال ۲۰۱۶ با ایجاد یک تغییر نگارشی کوچک برند خود را به Mastercard تغییر داد. شایان ذکر است که با عرضه عمومی سهام کمپانی Mastercard Worldwide در سال ۲۰۰۶ این مجموعه به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد، در حالی که پیش از آن متعلق به بیش از ۲۵۰۰۰ مؤسسه مالی صادرکننده کارت‌های آن بود.

مستر کارت چیست + خدمات ،قوانین و قیمت MasterCard

ورود مستر کارت به آسیا

بعد از انتخاب اسم مسترکارت، اقدام بعدی این شرکت بزرگ و بین‌المللی، ورود به مناطق آسیا و اقیانوسیه بود که برای شروع، شرکت خاورمیانه را تأسیس نمود. بعد از ۲ سال شرکت بزرگ استرالیایی پین پوینت را خریداری کرد، در حال حاضر در کشورهای زیادی در حال فعالیت است و می‌توان به راحتی از خدمات آن استفاده کرد.

با گذشت ۶۰ سال از فعالیت مسترکارت، روزانه سهم بیشتری از بازارهای مالی به این شرکت اختصاص می‌یابد. به دلیل گسترش تکنولوژی و در دسترس بودن اینترنت و مالیات‌های کم حواله‌های بانکی مسترکارت، در سال‌های اخیر ایده‌های منحصر به فردی در زمینه مبادلات بین‌المللی و تجاری به مشتریان ارائه شده است. یعنی کاربران می‌توانند مبادلات مالی خود را از طریق اینترنت انجام داده و بدون نیاز به واسطه‌های مالی و به صورت مستقیم با شرکت‌های معتبر و طرف قرارداد همکاری کنند.

انواع سطوح اعتبار مستر کارت

  • STANDARD: تعویض اضطراری کارت، محافظت شده در برابر سرقت و مصونیت مالک در برابر کلاهبرداری‌های احتمالی از مهم‌ترین مزایای این کارت‌ها محسوب می‌شوند. پیش از جولای سال ۲۰۱۹ حتی مزایایی نظیر گارانتی و قیمت محافظت شده نیز جز مزایای این کارت‌ها به شمار می‌رفت، اما از این تاریخ به بعد این دو مزیت برداشته شد.
  • WORLD: مزایای سطح STANDARD، بیمه تلفن همراه، دسترسی به قابلیت برنامه‌ریزی سفر و بهره‌مندی از خدمات Mastercard Travel & Lifestyle Services و امکان استفاده از تخفیف‌های خرده‌فروشان منتخب جز مزایای این سطح اعتباری می‌باشند.
  • WORLD ELITE: به طور کلی در این سطح اعتباری دارندگان کارت از خدمات و تخفیف‌های مختلف در سطح جهانی برخوردار خواهند شد.

در حال حاضر این کارت‌ها به صورت فیزیکی و مجازی صادر می‌شوند. فرآیند صدور مسترکارت فیزیکی (قابل شارژ و با نام) نسبتاً زمان‌بر است، اما صدور مسترکارت مجازی (غیرقابل شارژ) معمولاً در طول یک روز کاری انجام می‌پذیرد.

مستر کارت چیست + خدمات ،قوانین و قیمت MasterCard

انواع مستر کارت فیزیکی

مسترکارت‌های فیزیکی انواع مختلفی دارند که در زمان تهیه آن، از شما در مورد نوع مدنظرتان سوال پرسیده می‌شود و با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان می‌گذارد، می‌توانید مسترکارت مناسب خود را انتخاب کنید.

  • مستر کارت استاندارد: اگر از افرادی هستید که دائم خرید می‌کنند، هتل رزرو می‌کنند و یا قصد دارید در آزمون بین‌المللی خاصی ثبت نام کنید، استفاده از این مسترکارت به شما پیشنهاد می‌شود. این نوع مسترکارت برای افرادی مناسب است که قصد خرید روزانه از سایت‌های مختلف را دارند. با استفاده از این نوع کارت شما می‌توانید پرداخت هزینه آزمون مانند GRE ، رزرو هتل، دریافت حواله ارزی و … را در سریع‌ترین زمان ممکن تجربه کنید. مسترکارت استاندارد دارای محدودیت میزان خرید است. به عبارت دیگر شما در ماه می‌توانید ۳۰ خرید یا پرداخت به اندازه ۳۰ هزار دلار داشته باشید. محدودیت روزانه این کارت به ازای ۱۰ تراکنش و قیمت کلی ۲ هزار دلار است.
  • مستر کارت‌های گلد: استفاده از این مسترکارت‌ها در صورتی که دائم به سفر هستید و می‌خواهید از تخفیف‌ها و پیشنهادهای هیجان‌انگیز سفر خود بهره‌مند شوید، پیشنهاد می‌شود. مثلاً می‌توانید خودرو اجاره کنید و حتی تمام خریدهای اینترنتی خود را پرداخت کنید. اگر اهل سفر به کشورهای خارجی هستید، بهترین گزینه این نوع مسترکارت است. چرا که با استفاده از آن می‌توانید از تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه‌ای در طول سفرتان مانند رزرو هتل، اجاره ماشین و … باقیمت‌های بهتری انجام دهید. محدودیت‌های بیان شده در رابطه با مسترکارت گلد عبارت است از: در ماه ۶۰ خرید یا پرداخت به اندازه ۶۰ هزار دلار داشته باشید. محدودیت روزانه این کارت به ازای ۲۰ تراکنش و قیمت کلی ۴ هزار دلار است.
  • مسترکارت پلاتینیوم: این کارت علاوه بر داشتن تمامی قابلیت‌های گیفت کارت گلد این امکان را به شما می‌دهد که از خودپردازهای مسترکارت به صورت نامحدود وجه برداشت کنید. اگر می‌خواهید کارت اعتباری‌تان را بیمه کنید و بدون محدودیت از آن استفاده نمائید، باید از بالاترین حد مسترکارت یعنی Platinum MasterCard استفاده کنید.

ایرانیان هم می‌توانند از طریق شرکت‌ها یا پلتفرم‌های همکار با مؤسسات مالی طرف قرارداد شبکه مستر کارت مستقر در کشورهای اطراف از خدمات این شبکه پرداخت استفاده نموده و بسته به شرایط و نوع کاربرد مسترکارت مورد نیاز خود را دریافت کنند؛ اما به طور کلی با توجه به تحریم‌های بین‌المللی سیستم بانکی افراد ساکن ایران نمی‌توانند به صورت مستقیم از خدمات این شبکه پرداخت بهره‌مند شوند.

کد خبر 679765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی حیدری US ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    خیلی هم خوب و عالی.قیمتها را ذکر کنید.ومدت زمان را مشخص کنید که مزاحم نشوند