هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هیچ مصوبه و ابلاغیه‌ای در رابطه با افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و ما هم اکنون برای خودروهای سواری ۶۰ لیتر سهمیه ۱۵۰۰ تومانی و ۱۵۰ لیتر سهمیه سه هزار تومانی در کارت‌های سوخت شارژ می‌کنیم که در مجموع ۲۱۰ لیتر برای مردم قابل برداشت است.

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، علی اکبر نژادعلی با ارائه گزارشی از وضعیت تولید و توزیع بنزین در کشور، اظهار کرد: وضعیت تولید پالایشگاه‌های ده گانه کشور از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۰ درصد افزایش تولید داشته است که این میزان افزایش در مرداد ماه امسال به ۱۶ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تحویل بنزین تولیدی پالایشگاه‌ها به انبارهای ذخیره سازی نفت درشرایط مناسبی است، ادامه داد: افزایش مصرف امسال از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۲ و نیم درصد افزایش یافته و میزان ذخیره سازی انبارهای نفت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه سالانه یک و نیم میلیون خودرو به شبکه حمل و نقل اضافه می‌شود، افزود: سال گذشته بالغ بر ۱۷۵ میلیون تردد جاده‌ای پ به ثبت رسیده است و افزایش مصرف به واسطه این اتفاقات طبیعی است. تقریباً به واسطه افزایش خودرو به چرخه تردد هر ساله نزدیک ۵ درصد رشد مصرفی در حوزه بنزین را شاهد هستیم و به واسطه ترددهای جاده‌ای رشد ۱۰ درصدی را ثبت کرده‌ایم.

نژادعلی در خصوص شایعه گرانی بنزین هم خاطر نشان کرد: هیچ مصوبه و ابلاغیه‌ای در رابطه با افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و ما هم اکنون برای خودروهای سواری ۶۰ لیتر سهمیه ۱۵۰۰ تومانی و ۱۵۰ لیتر سهمیه سه هزار تومانی در کارت‌های سوخت شارژ می‌کنیم که در مجموع ۲۱۰ لیتر برای مردم قابل برداشت است.

کد خبر 679648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.