ثبت‌نام زنان برای انتخابات در استان چهارمحال‌وبختیاری رکورد زد

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال‌وبختیاری گفت: درصد ثبت‌نام زنان برای انتخابات مجلس رکورد تازه‌ای در سطح استان است، تاکنون این میزان مشارکت را نداشته‌ایم و حضور جوانان نیز در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته چشمگیر بوده است.

حسین کاووسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تاریخ پیش‌ثبت‌نام برای انتخابات نمایندگی مجلس از شانزدهم مردادماه آغاز شده است و تا ساعت ۱۸:۰۰ امروز ادامه دارد، اظهار کرد: ثبت‌نام هر روز از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰ روی درگاه وزارت کشور به نشانی اینترنتی keshvar.moi.ir انجام می‌شود.

وی افزود: تا ساعت ۱۱:۰۰ امروز بیست‌ودوم مردادماه تعداد ۴۷۸ نفر در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۲۳ نفر معادل ۸۸ درصد مردان هستند و ۵۵ نفر معادل ۱۲ درصد زنان هستند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: درصد خانم‌ها در ثبت‌نام انتخابات مجلس رکورد تازه‌ای در استان است، تاکنون این عدد را نداشتیم و حضور جوانان در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته بسیار چشمگیر و بالا بوده است.

کاووسی با تاکید بر اینکه از نظر مدرک تحصیلی ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به دوره‌های گذشته رشد داشته‌اند، تصریح کرد: بیشتر افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۱۲ درصد دارای مدرک دکتری هستند، سابقه یک دوره نمایندگی مجلس در قانون یک مدرک تحصیلی بالاتر محسوب می‌شود، یعنی اگر کسی سابقه یک دوره نمایندگی مجلس داشته باشد، اما مدرک تحصیلی او کارشناسی است طبق قانون مدرک او کارشناسی ارشد در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون مشکلی در ثبت‌نام افراد در سامانه گزارش نشده است، تاکید کرد: داوطلبانی که تا به حال مراجعه نکرده‌اند تا ساعت ۱۸:۰۰ امروز فرصت دارند که این ثبت‌نام را انجام دهند و این فرصت به‌طور قطع تمدید نخواهد شد. تاریخ و روزشمار انتخابات در سراسر کشور و در زمان‌بندی مطلق انجام می‌شود و قابلیت تمدید ندارد، بنابراین افرادی که مراجعه نکردند یا موفق نشدند، می‌توانند امروز از فرصت باقی‌مانده استفاده کنند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: این پیش‌ثبت‌نام لازمه ثبت‌نام اصلی است و اگر کسی این مرحله را انجام ندهد، به‌حتم در دوره ثبت‌نام اصلی نیز نمی‌تواند ثبت‌نام کند، بنابراین از تمام افراد دارای شرایط از جمله نخبگان، جوانان، معتمدان و گروه‌های سیاسی دعوت می‌کنیم در این عرصه مهم مردم‌سالاری شرکت کنند تا بتوانیم انتخابات پرشوری با تمام سلایق سیاسی و دیدگاه‌ها داشته باشیم.

کد خبر 679548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.