سپاهان بهترین تیم شد / ارسلان زننده زیباترین گل هفته

در هفته نخست لیگ برتر فاتح حساس‌ترین بازی هفته بیشترین نماینده را در جمع ترین‌های هفته داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ برتر فوتبال از چهارشنبه گذشته آغاز شد و مطابق انتظار مدعیان عملکرد خوبی در گام نخست داشتند؛ البته به‌جز تراکتور که در خانه دیگر مدعی قهرمانی یعنی سپاهان عملکرد جالبی به نمایش نگذاشت و در نهایت با سه گل مغلوب شد. پرسپولیس و استقلال اما کار سختی نداشتند و به ترتیب آلومینیوم و صنعت نفت را از پیش رو برداشتند. گل گهر نیز دیگر مدعی پیروز هفته نخست بود که در کنار استقلال با پیروزی‌های سه گله به صدر جدول رسیدند.

در این هفته سپاهان حساس‌ترین بازی هفته را با عملکردی قابل توجه به سود خود به پایان رساند تا بیشترین نماینده را در جمع ترین‌های هفته داشته باشد.

نتایج هفته نخست لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

نساجی یک - پیکان یک

ملوان یک- ذوب آهن دو

گل‌گهر سیرجان سه- فولاد صفر

پرسپولیس یک- آلومینیوم صفر

استقلال خوزستان یک- شمس آذر قزوین یک

هوادار صفر- مس رفسنجان صفر

سپاهان سه- تراکتور یک

صنعت نفت صفر - استقلال سه

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته نخست لیگ برتر فوتبال:

بازی هفته: سپاهان سه- تراکتور یک

یکی از نکات جذاب لیگ در زمان قرعه کشی مسابقات تقابل سپاهان و تراکتور در هفته نخست لیگ بود. همانطور که پیش بینی می‌شد این بازی که بین دو مدعی اصلی قهرمانی برگزار می‌شد جنجالی و جذاب دنبال شد، این بازی از آن دست بازی‌هایی بود که همه چیز داشت، از گل و زیبایی فنی حاصل از تقابل دو مربی خارجی تا درگیری‌های لفظی و فیزیکی بازیکنان دو تیم.

ترین‌های هفته نخست لیگ برتر فوتبال

تیم هفته: سپاهان

طبیعتاً فاتح بزرگ‌ترین بازی هفته سزاوارانه به عنوان تیم برتر هفته شناخته شد. سپاهان که با حفظ شاکله خود هماهنگی فصل قبل را به طور نسبی بین بازیکنان حفظ کرده است با اتکا به همین فاکتور، دست بالاتر را نسبت به تراکتوری داشت که بیشترین تغییر را در بین تیم‌های لیگ برتر تجربه کرده بود. شاگردان مورایس در یک بازی سخت سه امتیاز خانگی را به نظر خیلی راحت کسب کردند تا نشان دهند امسال با توپ پر مسابقات را آغاز کرده‌اند.

سرمربی هفته: خوزه مورایس (سپاهان)

جدال دو مربی صاحب سبک خارجی لیگ برتر را این بار مورایس از همتای اسپانیایی‌اش برد. جدال قبلی دو تیم با آن حواشی عجیب منجر به شکست سپاهان و از در نهایت از دست رفتن قهرمانی فصل پیش شده بود اما این بار مورایس تیم آماده و روی فرمی را به مصاف تراکتور فرستاد و این بار آنچه استحقاقش را داشت به دست آورد.

ترین‌های هفته نخست لیگ برتر فوتبال

دروازه‌بان هفته: محمدرضا اخباری (گل‌گهر)

اخباری در یکی از دیدارهای حساس هفته عملکرد خوبی در چارچوب دروازه گل‌گهر در دیدار با فولاد داشت. اخباری دو بار با واکنش‌های خوب مانع از باز شدن دروازه گل‌گهر شد تا با ثبت اولین کلین شیت در پیروزی پر گل تیمش مقابل فولاد ایفای نقش کرده باشد.

مدافع مرکزی هفته: محمد دانشگر (سپاهان)

لیدر خط دفاع سپاهان در دیدار با تراکتور خیلی زود با یک پاس بلند و دقیق برای فرشاد احمدزاده‌ای که از سمت راست فرار کرده بود زمینه ساز گل اول تیمش شد که توسط مغانلو روی پاس احمدزاده به ثمر رسید. او در نیمه دوم نیز با یک پاس بلند و دقیق دیگر این بار برای شکاری زمینه ساز گلزنی او شد تا یک پاس گل هم برایش ثبت شود.

دانشگر در طول بازی هم عملکرد مطلوبی مقابل مهره‌های هجومی تراکتور که اکثراً خارجی بودند داشت و از خوب‌های سپاهان در این پیروزی حساس بود. دانشگر اگر خوش شانس بود یک پنالتی هم برای تیمش می‌گرفت اما پیام حیدری در روزی که اصلاً با سپاهان مهربان نبود نظری در مورد خطای پنالتی روی دانشگر نداشت.

ترین‌های هفته نخست لیگ برتر فوتبال

مدفاع کناری هفته: علی نعمتی (پرسپولیس)

تک گل سه امتیازی پرسپولیس روی فرار زیرکانه نعمتی و ضربه تمام کننده او به ثمر رسید. نعمتی مانند یک مهره هجومی از تله آفساید فرار کرد و بهتر از خیلی از مهاجمان فعلی لیگ با یک ضربه چیپ دروازه آلومینیوم را باز کرد. دفاع چپ پرسپولیس در روزی که در کارهای دفاعی هم موفق بود، در بسته نگه داشتن دروازه سرخ‌ها هم نقش آفرینی کرد.

هافبک دفاعی هفته: علیرضا علیزاده (گل‌گهر)

یکی از بازیکنان تأثیرگذار گل‌گهر که در فصول گذشته در ترکیب این تیم درخشیده علیرضا علیزاده است. او که اخیراً در تیم ملی نیز تجربه بازی پیدا کرده است فصل را با گل‌گهر خیلی خوب آغاز کرد و در کنار عملکرد خوب در خط میانی، یکی از سه گل تیمش را در جدال با فولاد به ثمر رساند.

هافبک هجومی هفته: رضا اسدی (سپاهان)

اسدی بازگشت خود به سپاهان پس از هفت سال را با گلزنی مقابل تیم سابق جشن گرفت. ملی پوش سپاهان که به عنوان هافبک پشت شهریار مغانلو در حملات به باکس حریف اضافه می‌شد و مدافعان تراکتور را بهم می‌ریخت روی همین حربه گل دوم سپاهان را به ثمر رساند تا نوید یک فصل درخشان در تیمی که فوتبالش را به آن مدیون است بدهد.

ترین‌های هفته نخست لیگ برتر فوتبال

وینگر هفته: رضا شکاری (سپاهان)

یک گل و یک پاس گل برای رضا شکاری کافی بود تا او را نه تنها به عنوان بهترین وینگر هفته، بلکه به عنوان برترین بازیکن هفته انتخاب کنیم. شکاری که این فصل قرار است خلأ وینگر چپ سپاهان را پوشش دهد در اواسط نیمه نخست روی یک فرار از سمت چپ و پاس در عرض پاس گل دوم تیمش را برای اسدی فرستاد. شکاری در نیمه دوم روی ارسال زیبای دانشگر از زمین خودی و به لطف خروج اشتباه پورحمیدی، دروازه‌بان تراکتور گل سوم سپاهان را به ثمر رساند تا مانند فصل گذشته در اولین بازی گلزنی کرده باشد.

مهاجم هفته: شهریار مغانلو (سپاهان)

بهترین مهاجم حال حاضر لیگ برتر ایران از همان بازی اول و تنها پس از گذشت ۱۱ دقیقه از آغاز بازی پایش به گلزنی باز شد. آقای گل فصل گذشته لیگ برتر با عملکردی که برابر تراکتور به نمایش گذاشت نشان داد احتمالاً فصلی بهتر از فصل گذشته در پیش دارد و بدون شک هدفش کسب جام با سپاهان است.

گل هفته: ارسلان مطهری (استقلال)

گل‌های هفته اول لیگ فوق العاده نبودند و به زحمت از بین آنها می‌توان گل‌های زیبا پیدا کرد، با این حال گل دوم استقلال به صنعت نفت که روی ارسال از سمت چپ جلالی و ضربه سر زیبای مطهری به ثمر رسید به عنوان زیباترین گل هفته انتخاب شد. این گل را در ادامه مشاهده می‌کنیم:

اتفاق ویژه هفته: تعویض گزارشگر بین دو نیمه

حواشی و اتفاقات عجیب لیگ برتر ایران تنها در مستطیل سبز اتفاق نمی‌افتد و بعضاً شاهد اتفاقات عجیبی خارج از مستطیل سبز هستیم. عوض کردن گزارشگر بازی سپاهان و تراکتور در بین دو نیمه به دلیل آنچه که یکی از سایت‌های خبری صحبت‌های گزارشگر در مورد تماشاگران عنوان کرده بود رخ داد.

کد خبر 679206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.