عرض ارادت هنرمندان کرمانی به ساحت سیدالشهداء(س) در موکب هیئت هنر

موکب هیئت هنر کرمان با تولید و ارائه آثار هنرمندانی از سراسر استان، با محوریت سیدالشهداء و امام حسین(ع) در دهه دوم محرم شهروندان را به بوستان مادر فراخواند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هیئت هنر کرمان برای دومین سال متوالی با برپایی موکب عزای سید و سالار شهیدان، میزبان عاشقان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در ضلع شمالی بوستان مادر بود.

بیش از یکصد هنرمند جوان، متعهد و انقلابی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با خلق آثار هنری، ضمن عرض ارادت به سیدالشهداء و یاران باوفای ایشان، پذیرای هزاران زن، مرد و کودک و نوجوان از سراسر استان کرمان بودند.

عشق به امام حسین (ع) با زبان هنر در سراسر این موکب که تعداد غرفه‌هایش از ۱۰ عدد فراتر رفته بود و وسعتی به پهنای دل مردمان خونگرم دیار کریمان داشت، موج می‌زد.

عرض ارادت هنرمندان کرمانی به ساحت سیدالشهداء(س) در موکب هیئت هنر

گوشه‌ای از موکب هیأت هنر را جمعی از گوینده‌های خوش صدای کرمانی سُکنی گزیده بودند تا پیام عاشورا را با بیان هنری به گوش دلدادگان حسینی برسانند؛ شاعرانی از دیار پهناور استان کرمان با حضور در «رادیو موکب» اشعاری در مدح و وصف قیام عاشورا و سرزمین کربلا و حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام سروده و قرائت کردند.

در بخشی دیگر، خوشنویسان کرمانی مشق دلدادگی می‌کردند و با زبان هنر به امام حسین علیه‌السلام و واقعه کربلا عرض ارادت کرده بودند تا سهمی در این نذر هنرمندانه داشته باشند؛ هدیه آثار هنری در غرفه «خوشنویسی» به مردمانی که دلشان برای مظلومیت اباعبدالله الحسین (ع) غنج می‌رود و در آرزوی آویختن نامی از سیدالشهداء بر دیوار منزلشان هستند تا چشمشان را با تماشایش تر کنند، زیبایی شب‌های دهه دوم محرم را دوچندان کرده بود.

آن‌هایی که ارادت به امام حسین علیه‌السلام در زندگی‌شان جریان داشت، برای ثبت این مِهر و دوستی به موکب هیأت هنر آمده بودند؛ جمعی از هنرمندان خادم امام حسین علیه‌السلام در ایستگاه «مهر لینو» سر و کارشان با رنگ و جوهر افتاده بود و ساعت‌ها روی پا می‌ایستادند تا طرحی از «سلام» و «لبیک یا حسین» بر کتیبه‌ای نقش ببندد.

سرسپردگی به اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به همین‌جا ختم نمی‌شد و شهروندانی که چشم انتظار اربعین و پیاده‌روی تا حرم سیدالشهداء و حضرت ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام در کربلا بودند، به نشان هم‌عهدی در غرفه‌ای که به همین نام آماده شده بود، حضور یافتند تا اثر انگشت خود را به نشان ارادت بر پارچه‌نویسه‌هایی بزنند که راهی کربلا می‌شدند تا در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به اهتزاز درآیند.

چند قدم آن‌طرف‌تر، بعد از آن‌که میهمانان موکب هیأت هنر جرعه‌ای از چای روضه حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را نوش جان می‌کردند، در ایستگاه عکاسی که به پرچم بانوی دوعالم مزین شده بود، کنار تصویر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سینی و قوری و استکان چای حسینی، لحظه‌ای را در آلبوم خاطرات ثبت می‌کردند.

عرض ارادت هنرمندان کرمانی به ساحت سیدالشهداء(س) در موکب هیئت هنر

اهالی هنر در ایستگاهی که برای عزای حسین عَلَم شده بود، با تربتی از کربلا مُهرهایی را به مخاطبان هدیه می‌کردند که نام حسین بن علی علیه‌السلام بر آن‌ها نقش بسته بود تا زنان و مردان خداجو هنگام اقامه نماز برای خادمینی که هنرمند لقب گرفته بودند، دعایی روانه کنند که روز و شب و زندگی‌شان را بسازد.

کودکان و نوجوانانی که به بوستان مادر کرمان آمده بودند و در موکب هیأت هنر ساعاتی را سپری می‌کردند نیز سوژه تصویرسازان ایستگاه «طراحی کاراکتر» شدند تا از این دوران که با عشق به امام حسین علیه‌السلام گذشته است، تصویری به یادگار بماند.

اگرچه پرونده موکب هیأت هنر در شب‌های دهه دوم محرم در شهر کرمان -که ید طولایی در تاریخ و فرهنگ و هنر سرزمین ایران دارد - بسته شد؛ اما بار دیگر دریچه‌ای از محبت مردمان میهمان‌نواز دیار کریمان را به‌روی عاشقان و دلدادگان سیدالشهداء گشود؛ مِهری که تمامی ندارد و تا همیشه استوار است.

عرض ارادت هنرمندان کرمانی به ساحت سیدالشهداء(س) در موکب هیئت هنر

کد خبر 679170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.