رویدادی برای خلق ارزش افزوده از ضایعات فلزی

با همت واحد دیزاین استودیو و نوآوری اسنواتک مسابقه دیزاین و نوآوری برای خلق ارزش افزوده از مواد اولیه فلزی که در فرایند تولید به ضایعات تبدیل می‌شوند، برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، با همت واحد دیزاین استودیو و نوآوری اسنواتک مسابقه دیزاین و نوآوری برگزار می‌شود که مسیری به سوی خلق ارزش افزوده برای مواد اولیه فلزی که در فرایند تولید، به ضایعات تبدیل می‌شوند، است.

در این رویداد، دانشجویان و تیم‌های تحقیق و توسعه گروه صنعتی انتخاب باید با استفاده از ضایعات فلزی و چوبی کارخانه که در اختیارشان قرار می‌گیرد؛ محصولی کاربردی و خلاقانه که ارزش افزوده دارد، طراحی و ارائه کنند.

از آنجا که ضایعات فلزی پس از فرایند تولید در ابعاد و اشکال مختلف باقی می‌ماند و به صورت خام و بدون ارزش افزوده به فروش می‌رسند، این رویداد می‌تواند به جلوگیری از هدر رفت این ضایعات کمک کرده و ارزش افزوده بسیاری ایجاد کند.

این ضایعات توسط خریداران مجدداً ذوب شده و در فرایند تولید محصولات کوچک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند و یا به صورت شمش‌های فلزی که تولید آن آب و انرژی بسیاری را مصرف می‌کند، به فروش می‌رسند.

گفتنی است، مهلت ثبت نام در رویداد دیزاین و نوآوری برای بازآفرینی، از ۱۵ تا ۱۸ مرداد ماه است و جلسه توجیهی مسابقه و پیش رویداد، ۲۱ مرداد ماه ساعت ۱۵ در سالن آمفی تئاتر اسنواتک برگزار خواهد شد. همچنین آخرین مهلت ارسال آثار چهارم شهریورماه بوده و داوری و اعلام آثار برتر در تاریخ هشتم شهریور ۱۴۰۲ صورت می‌گیرد.

شرایط شرکت در مسابقه

• شرکت در مسابقه به صورت گروهی است.

• تعداد نفرات هر گروه باید حداقل دو نفر باشد.

• نفرات یک گروه نمی‌تواند صرفاً از یک واحد باشد.

• در هر تیم باید حتماً یک نفر با تخصص طراحی صنعتی حضور داشته باشد.

لینک ثبت نام و اطلاع رسانی رویداد: B2n.ir/recreate

کد خبر 679159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.