فاصله میان تشکل‌های مردمی، برنامه‌ریزان و مجریان حذف می‌شود

رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران گفت: تلاش داریم فاصله میان سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و مجریان با مردم و تشکل‌های مردمی و سمن‌ها را کم و حتی حذف کنیم تا در برنامه‌ریزی و اجرا از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد بیشتر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد علوی امروز پنجشنبه _ نوزدهم مردادماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی اظهار کرد: این مناسبت با شعار تشکل خلاق، شهر پویا" رویداد "تجربه‌های موفق تشکل‌های اجتماعی شهر تهران برگزار شد.

وی افزود: تشکل‌های مردمی در این رویداد با هدف ایجاد فضایی برای اشتراک گذاری تجربه‌ها و ایده‌های موفق تشکل‌های اجتماعی و تقویت شبکه‌های کاری بین آنها هویت و ساختار سازمانی، جذب منابع مالی، داوطلبان و بهبود خدمات رفاهی گردهم آمدند.

رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این رویداد بیش از ۱۲۰ تشکل مردمی شهر تهران بودند که به اشتراک گذاری تجارب و درس آموخته‌های خود در محورهای شبکه‌سازی، گفتمان‌سازی، هوشمندسازی، توسعه اجتماعی، حمایت و توان‌افزایی، جذب و نگهداشت داوطلب پرداختند.

علوی ادامه داد: هرساله روز ملی تشکل‌ها را بیست‌ودوم مردادماه برگزار نی کنیم اما امسال تصمیم بر این شد که یک هفته را به این روز اختصاص دهیم و امروز اداره شهر بدون نوآوری، خلاقیت و استفاده از تجربه‌های خلاقانه و پویای تشکل‌ها غیر ممکن است.

وی گفت: در ستاد برای تسهیل‌گری، تنظیم‌گری و حمایت‌گری از ظرفیت و مشارکت مردمی تلاش می‌کنیم و به دنبال ایجاد زمینه برای مشارکت پویا، فعال و خلاقانه‌تر شهروندان در اداره هرچه بهتر شهر هستیم.

رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران افزود: بنا داریم تا فاصله میان سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و مجریان با مردم و تشکل‌های مردمی و NGO ها را کم و حتی حذف کنیم تا در برنامه ریزی و اجرا از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها بیشتر استفاده شود.

کد خبر 678981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.