تشکیل کارگروه تخصصی نام‌گذاری اماکن و معابر شهری در سنندج

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: ساماندهی نام‌گذاری اماکن و معابر سطح شهر در این دوره از شورای اسلامی شهر سنندج به‌صورت جدی دنبال می‌شود، در این راستا کارگروه تخصصی نام‌گذاری در محدوده شهری تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیف‌الله رضایی امروز _پنجشنبه نوزدهم مردادماه_ در نخستین جلسه این کمیسیون در سال سوم دوره ششم اظهار کرد: برابر قانون تشکیلات شوراها یکی از وظایف کمیسیون فرهنگی، اجتماعی نام‌گذاری کوچه‌ها، معابر، میادین و خیابان‌های سطح شهر است.

وی با اشاره به بعضی ضوابط و قوانین موجود در راستای نام گذاری‌ها از جمله ملاک قرار دادن شخصیت‌های برجسته شاعران، شهدای معزز و هنرمندان گران‌قدر افزود: شخصیت‌های برجسته‌ای در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی وجود دارند که در طول دوران زندگی خود خدمات زیادی را به جامعه ارائه داده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه هنرمندان گران‌قدری که فرهنگ یک ملت را پاس می‌دارند نیز باید مورد توجه قرار گیرند، خاطرنشان کرد: این شخصیت‌های برجسته شاعرانی هستند که با میراث گران‌قدر خود زبان و هویت یک قوم را حفظ کرده‌اند یا شهدایی که با ایثار باارزش‌ترین سرمایه وجودی خود خاک کشور را از تجاوز دشمن در امان نگه داشته‌اند.

رضایی با اشاره به عملکرد دوره قبل شورای اسلامی شهر در راستای ساماندهی نام‌گذاری معابر سطح شهر گفت: این مهم به صورت جدی در این دوره از شورای اسلامی شهر دنبال می‌شود و برای اینکه بتوانیم در این زمینه راهگشا باشیم کارگروه تخصصی نام‌گذاری در محدوده شهری تشکیل خواهد شد.

وی افزود: لازم است نام‌گذاری‌های شهری برخلاف ذائقه مردم نباشد و با ملاک قرار دادن قانون، این مهم به نحو احسن به سرانجام برسد.

کد خبر 678931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.