۴ هزار واحد مسکونی در شهرستان تیران ساخته می‌شود

مدیر بنیاد مسکن شهرستان تیران گفت: تا پایان سال ۱۴۰۴ نزدیک به چهارهزار واحد مسکونی در شهرستان تیران ساخته خواهد شد که این ساخت‌وسازها در دو بخش روستایی و شهری این شهرستان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مرادیان در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های روستایی بنیاد مسکن شهرستان تیران، اظهار کرد: در شهرستان تیران و در فاز شهری ۱۸۵ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی به صورت بنیادساخت و ۶۶۰ واحد مسکونی در قالب گروه‌ساخت در حال ساخت است.

وی افزود: در بخش مسکن روستایی هشت نقطه از اراضی ملی طرح‌گذاری شده که بالغ بر ۱۲۰۰ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمتی که بنیاد مسکن در نظر گرفته، در مرحله ساخت و تحویل به متقاضیان طرح است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان تیران با بیان اینکه تا سال آینده ۴۵۰ واحد دیگر نیز در بخش روستایی و ۱۳۰۰ واحد نیز در برنامه‌ریزی شهری تیران دیده شده است، گفت: می‌توان انتظار داشت مجموع ساخت‌وسازهای این شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۴ به چهارهزار واحد مسکونی برسد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۲۸۳ تن قیر دولتی و رایگان در ۱۷ روستای شهرستان تیران توزیع شد که در اجرای آسفالت حدود ۱۸۰ هزار متر مربع در معابر این شهرستان استفاده شد.

مرادیان با بیان اینکه دو روستای هدف گردشگری در شهرستان تیران وجود دارد، گفت: روستای جاجا در بخش مرکزی و روستای کرد علیا در بخش کرون از روستاهای هدف گردشگری این شهرستان هستند و از دو سال گذشته اقدام به اجرای طرح‌های عمرانی در سطح روستا در قالب سنگ‌فرش، جداره‌سازی و اجرای بدنه دیوارهای روستا انجام شده است.

وی تاکید کرد: تاکنون بالغ بر ۱۴ هزار جلد سند روستایی و شهری در قالب قانون الحاق در سطح شهرستان تیران و کرون صادر و تحویل متقاضیان شده است، زیرا تمام املاک شهرستان روستایی و شهری در قالب قانون الحاق، باید سنددار شود.

کد خبر 678827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.