کاربران توییتر به احترام یاران حاج‌قاسم ایستادند

در روزی که به نام بزرگداشت شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شده است، کاربران توییتر یاد و خاطره حماسه‌سازی یاران حاج‌قاسم در دفاع از حریم آل‌الله را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موضوع شهدای مدافع حرم از زوایای روشن تاریخ معاصر است، شهدایی که لبیک‌گوی وصیت امیرالمومنین (ع) شدند، آنجا که فرمود: حسنم و حسینم! هر کجا هستید برای ظالم، دشمن و برای مظلوم، دوست و یاور باشید» و کیلومترها دورتر از ایران به جنگ دشمنانی رفتند که اعتقادات و مقدسات مسلمانان را نشانه رفته بودند.

اهمیت کار این شهدا تا جایی است که مقام معظم رهبری مسئله شهدای دفاع از حریم اهل بیت (ع) را از ماجراهای عجیب تاریخ دانسته و می‌فرمایند: «ما در دوران جنگ جوان‌ها را تشویق می‌کردیم به اینکه بروید به میدان جنگ، اجابت می‌کردند و می‌رفتند؛ امام یک سخنرانی می‌کردند، خیل جوان‌ها راه می‌افتادند می‌رفتند [امّا] امروز ما چنین تشویقی نمی‌کنیم، درعین‌حال این انگیزه چقدر قوی است، این ایمان چقدر شفّاف است که این جوان از ایران، از افغانستان، از کشورهای دیگر راه می‌افتد، بلند می‌شود از همسر جوانش، از کودک خردسالش، از زندگی راحتش می‌گذرد، می‌رود در یک کشور غریب، در یک خاک غریب، در راه خدا مجاهدت می‌کند و به شهادت می‌رسد. این چیز کوچکی است؟ قدم‌به‌قدم تاریخ انقلاب اسلامی از این شگفتی‌های تاریخ‌ساز به خود دیده است؛ اینها شگفتی است.»

از این رو به پاسداشت فداکاری و رشادت‌های مدافعان حرم در دفاع از حرم آل‌الله و حمایت از مردم جنگ‌زده کشورهای عراق و سوریه، روز هجدهم مردادماه، سالروز شهادت شهید محسن حججی به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شد تا هرساله در چنین روزی یاد کنیم از حماسه‌های مردانی که بصیرتشان آنها را به کیلومترها دور از وطن کشید تا نخواهیم در همدان و کرمانشاه مقابل تکفیری‌ها بایستیم.

فرارسیدن روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، فضای توئیتر را به یاد حماسه‌سازی یاران حاج‌قاسم معطر کرد و کاربران به احترام شهدای مدافع حرم ایستادند.

کاربری نوشت: «در سالروز بزرگداشت شهدای مدافع حرم یادی کنیم از جوان دهه هفتادی که حب‌الحسین یجمعنا را با شعور حسینی آمیخته با شور حسینی تفسیر کرد. چرا که دنیاطلبان سال ۶۱ هجری از یاران حسین جا ماندند و ۱۴۰۰ بعد "هل من ناصر ینصرنی" امام عصر شد.»

کاربران توییتر به احترام یاران حاج‌قاسم ایستادند

کاربر دیگری با اشاره به روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نوشت: «با زمزمه سرود یا رب رفتند / ‏‬چون تیر شهاب در دل شب رفتند / ‏‬تا زنده شود رسالت خون حسین / ‏‬با نام شکوهمند زینب رفتند.»

کاربران توییتر به احترام یاران حاج‌قاسم ایستادند

یک کاربر هم نوشت: «آنها مانند ستاره‌های دنباله‌دار می‌توانند آسمان زندگی را روشن کنند. چه الگویی بهتر از نورچشمی‌های خدا»

کاربران توییتر به احترام یاران حاج‌قاسم ایستادند

کاربری فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره شهدای مدافع حرم را منتشر کرد: «این جوان شما که از اینجا بلند می‌شود، می‌رود در خان‌طومان، در زینبیه، در حلب می‌جنگد و به شهادت می‌رسد، او جلوی چشم آمریکا است، او جلوی چشم رژیم صهیونیستی است، این را می‌بینند، این انگیزه را، این شجاعت را، این نیروی عظیم را»

کاربران توییتر به احترام یاران حاج‌قاسم ایستادند

کاربر دیگری نیز با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درباره این شهدا نوشت: «شهدای مدافع حرم، اقدامشان، حرکتشان، خاطره‌شان، بیدارکننده است، هشیارکننده است، ما گوشمان سنگین است، اگر به ما بشنوانند این پیام‌ها را، دیگر این گرایش به شرق و به غرب و به دشمن و به کفر و الحاد و مانند اینها، از بین ما رخت بر خواهد بست.»

کاربران توییتر به احترام یاران حاج‌قاسم ایستادند

کد خبر 678708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.