خبرنگاران نقش بازوان توانمند دولت در عرصه اطلاع‌رسانی را ایفا می‌کنند

استاندار مرکزی گفت: خبرنگاران نقش بازوان توانمند دولت در عرصه اطلاع‌رسانی را ایفا می‌کنند و نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در تحقق جهاد تبیین برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد مخلص‌الائمه شامگاه_ سه‌شنبه هفدهم مردادماه_ در آئین گرامیداشت روز خبرنگار با تأکید بر اینکه تهیه خبر اقدامی لحظه‌ای بوده و منحصر زمان و مکان خاص نیست، اظهار کرد: خبرنگار پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است.

وی ادامه داد: در عرصه اطلاع‌رسانی نوین، رسانه، مطبوعات و فعالان عرصه خبر نقش بسیار کلیدی دارند و نقش خبرنگار یک نقش انکار ناپذیر است؛ خبرنگاران می‌توانند یکی از مبانی قدرتمند در توسعه پایدار و به معنای واقعی رکن چهارم دموکراسی باشند.

استاندار مرکزی با بیان اهمیت تولیدات با کیفیت در عرصه مطبوعات، گفت: توجه رسانه‌ها به تهیه و انتشار مطالب با کیفیت موجب گرایش مردم به آنها و ارج گذاری آنان می‌شود.

وی با بیان اینکه تشکیل مجتمع اصحاب رسانه ماهور با هدف رفع مشکلات اصحاب رسانه این استان در دستور کار است افزود: این مجتمع در چهار بخش رشد هسته‌های نوآور رسانه، خدمات رسانه‌ای، آموزش حرفه‌ای رسانه و باشگاه فکری رسانه با نام نوش‌اندیش در دستور کار قرار دارد.

وی یادآورشد: بزرگترین طرح دولت سیزدهم از ابتدای شکل‌گیری، ترمیم اعتماد مردم است و در این راستا نقش خبرنگاران در کنار خادمان دولت بسیار مهم و مؤثر است.

وی ادامه داد: اگر در حوزه خدمتگزاری دولت سیزدهم توفیقی حاصل شده، بدون تردید در سایه همراهی خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

استاندار مرکزی با اشاره به مشکلات معیشتی و مسکن خبرنگاران استان گفت: در طرح مسکن ملی در استان خبرنگارانی که فرم جیم آنان سبز است می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

بهنام نظری هم در این نشست با بیان اینکه خبرنگاران همتراز سربازان وطن در دفاع از تمامیت ارضی هستند گفت: اگر در زمان جنگ تحمیلی شهید آوینی در ساخت مستند روایت فتح به شهادت رسید، امروز قلم‌های آلوده به اتفاق فتنه است که ذهن‌های ما را در عرصه جنگ ترکیبی در می‌نوردد و وظیفه خبرنگاران ایجاب می‌کند که در عرصه آگاهی بخشی مردم ورود کنند.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات سال گذشته، روزانه ۵۰ هزار دروغ در بستر فضای مجازی باعث ایجاد تشویش در میان مردم می‌شد افزود: وظیفه خبرنگار انقلابی، ولایت مدار و عاشق وطن برخورد با این شایعه پراکنی‌ها است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی با بیان اینکه دشمنان در حوادث مختلف با توسل به دروغ به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند گفت: در این راستا خبرنگاران پیرو خون شهدا، وظیفه دارند در راستای خنثی‌سازی توطئه دشمنان گام بردارند.

وی با بیان اینکه در روایت‌ها لحظه اهمیت دارد و این موضوع باید مورد توجه اصحاب رسانه باشد، گفت: با مشکلات خبرنگاران آشنا هستیم و در راستای رفع این مشکلات پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت. در این آئین از خبرنگاران برتر استان مرکزی قدردانی شد.

کد خبر 678640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.