آمادگی استانداری اصفهان برای پیگیری مسکن خبرنگاران/ از تشکل‌های اصحاب رسانه گلایه دارم

استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم یپیگری موضوع مسکن از سمت تشکل‌های صنفی خبرنگاران گفت: آمادگی اینکه در قالب ساز و کاری مشخص مسکن خبرنگاران استان را دنبال کنیم، داریم و خواهشم این است که ساز و کاری از طریق تشکل‌های صنفی خبرنگاران ارائه تا تعیین مسکن خبرنگاران پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا مرتضوی صبح امروز _سه‌شنبه، هفدهم مرداد_ آئین بزرگداشت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز و گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار اظهار کرد: شهدای رسانه و اصحاب رسانه در مسیر تبیین شرایط و راهبردهای جمهوری اسلامی و ترسیم همه توطئه‌هایی که دشمنان این سرزمین داشتند تلاش کرده و با افزایش آگاهی و بصیرت مردم نسبت به روشنگری در جامعه پرداختند.

وی افزود: امید است در چنین مناسبت‌هایی باید نسبت به شناخت درست جایگاه این قشر، مشکلات و مسائل و حل این جامعه مؤثر و کارآمد کوشا باشیم.

استاندار اصفهان گفت: به مناسبت روز خبرنگار نیاز است مدیران استانی و کشوری با حضور خود این تکریم را به نحو شایسته انجام دهند و در همین راستا در این جمع حضور پیدا کردم تا نسبت به مسائل پاسخگو باشم.

مسکن خبرنگاران به کجا رسید؟

وی در پاسخ به خبرنگار ایمنا پیرامون موضوع مسکن خبرنگاران تأکید کرد: سال گذشته در جمع خبرنگاران قرار بر این شد ساز و کاری برای پیگیری این موضوع ایجاد و ارائه شود و پیگیری‌هایی در این باره داشتم اما پیگیری مؤثری از سمت تشکل‌های اصحاب رسانه اتفاق نیفتاده که نسبت به این موضوع گله‌مند هستیم.

آمادگی استانداری اصفهان برای دنبال کردن مسکن خبرنگاران

مرتضوی با تاکید بر لزوم یپیگری موضوع مسکن از سمت تشکل‌های صنفی خبرنگاران گفت: آمادگی اینکه در قالب ساز و کاری مشخص مسکن خبرنگاران استان را دنبال کنیم، داریم و خواهشم این است که ساز و کاری از طریق تشکل‌های صنفی خبرنگاران ارائه تا تعیین مسکن خبرنگاران پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن استان حدود ۴۴۱ هزار نفر ثبت‌نامی داشتیم که حدود ۱۵٠ هزار نفر واجد شرایط فعال بودند اما تنها ۴۳ هزار و ۶۸٠ نفر برای افتتاح حساب ورود پیدا کردند، اظهار کرد: تا کنون چهار هزار و ۸۳۹ قطعه زمین اختصاص داده شده و ۱۱۱ هزار و ۷٠٠ واحد نیز تعیین تکلیف شده و در حال حاض نیز ۳ هزار و ۵۱۵ پروژه فعال داریم.

استاندار اصفهان ادامه داد: نزدیک به ۴٠ هزار نفر از متقاضیان مسکن جزو افرادی هستند که باید در شهرستان اصفهان برای آن‌ها جانمایی کنیم و در این راستا از گذشته دور مطالباتی برای شهر چهارم اصفهان در مجور کمشچه مطرح بوده و در حال حاضر مطالعات تکمیلی در انجام است.

در ساماندهی رابطه میان خبرنگار و رسانه برنامه‌ریزی و اقدام شود

وی با تاکید بر اینکه تاکیدمان این بوده تمام مباحث مربوط به این تصمیم‌گیری، مورد نظر قرار بگیرد و باید اجازه دهیم کارشناسان مسائل را پیگیری کنند تا با شایعه‌ها مواجه نشویم، افزود: حاضر نیستیم معضلاتی که قبلاً بر استان تحمیل شده اضافه شود و کاری نداریم که نمایندگان از این موضوع خوششان بیاید یا نه و امیدواریم اصحاب رسانه در این مسیر به ما کمک کنند.

مرتضوی در خصوص معیشت اصحاب رسانه، با بیان اینکه باید در ساماندهی رابطه میان خبرنگار و رسانه برنامه‌ریزی و اقدام شود، خاطرنشان کرد: باید برای موضوع بیمه و حقوق خبرنگاران کار تیمی انجام، مشکلات احصا و پیشنهادات ارائه شود تا در صورت نیاز صحبتی با وزیر ارشاد، وزیر کار و سازمان تأمین اجتماعی داشته باشیم.

وی در خصوص موضوع قطعی آب استان با بیان اینکه یکی از معضلات استات تک سامانه‌ای بودن تأمین آب بود که می‌تواند معضلات فراوانی را پدید بیاورد، ادامه داد: از چند سال قبل سامانه دوم مطرح و از سال قبل انرژی ویژه‌ای بر آن گذاشتیم که در حال حاضر به حدود سه متر مکعب در ثانیه رسیده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه با توجه به تک سامانه‌ای بودن آب استان و از مدار خارج شدن سامانه‌های کمکی، با برخی مشکلات از جمله قطعی و افت فشار آب مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات استان این است که مردم نمی‌دانند باید قطعی آب را به سامانه ۱۲۲ اعلام کنند یعنی گاهی اوقات همت مردمی پشت پیگیری ما نبوده است.

وی با یادآوری اینکه از رسانه‌های استان خواهش داریم که نارسایی‌ها را از طریق مجرای قانونی خود پیگیری کنند، گفت: بخش عمده‌ای از مصوبات سفر برای پیگیری مباحث آبی و خصوصاً سامانه دوم بود و تلاش شد تأمین اعتبار سال اول انجام شود اما برخی منابع جزئی که قرار بود در این مسیر کمک کنند، انجام نشد.

مرتضوی با اشاره به اهمیت موضوع پیوست فرهنگی و رسانه‌ای پروژه‌های استات اظهار کرد: یکی از مصوبات شورای اطلاع‌رسانی استان این بوده که هر پروژه یک پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشد که این موضوع به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

برخورد با مدیرانی که به اصحاب رسانه پاسخگو نیستند

وی تأکید کرد: همچنین در شورای اطلاع‌رسانی مصوبه‌ای مطرح شد تا اگر مسئولی مورد سوال قرار گرفت اما پاسخ نداد، موضوع به‌صورت مکتوب از شورای اطلاع‌رسانی گزارش شود زیرا اگر مدیری پاسخگو نباشد، نمی‌توانیم او را تحمل‌کنیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: قرار بود ارزیابی بر مدیران استان و فرمانداران داشته باشیم که برخی نمره قبولی گرفتند و افرادی که از حداقلی پایین‌تر هستند، جابجا شوند که به‌زودی اخبار آن را می‌شنوید و در این راستا برنمی‌تابیم که مسئولی با پاسخگو نبودن حاشیه امنی برای خود ایجاد کند.

وی بابیان اینکه انتظار می‌رود نیروهای باهوش، حرفه‌ای و مطالبه گر وارد عرصه رسانه شوند اما شاهدیم دغدغه جانشین‌پروری به ویژه در زمینه‌های تخصصی ندارند، اظهار کرد: اگر در این موضوع نیاز به آموزش و پشتیبانی است، امکان فراهم کردن مسیر آن راداریم.

مرتضوی گفت: برخی اوقات موضوع رسانه باعث طمع‌ورزی برخی از افراد می‌شود تا باج‌خواهی‌هایی داشته باشند و در این راستا ایجاد برخی کانال‌ها صرفاً برای حل مشکلات شخصی است و وقتی پاسخ منفی می‌شنود، دروغ و راست را ترکیب می‌کنند اما مدیران پاسخگویی به این مسائل را شأن خود نمی‌دانند و وقت آن را نیز ندارند.

وی با اشاره به فعالیت مقدس خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت رسانه، رسالتی بر عهده انبیا و اولیا الهی بوده و در این راستا خبرنگار باید برای خود چارچوب و خطوط قرمزی داشته باشد.

استاندار اصفهان در پاسخ به درخواستی مبنی بر استفاده از خبرنگاران در حوزه روابط عمومی‌ها تأکید کرد: وقتی خبرنگاری وارد روابط عمومی شود، نمی‌تواند مسئولیت آزاد خود را ادامه دهد و در این راستا باید مراقب برخی هم‌پوشانی‌ها و تضادها باشیم.

وی بابیان اینکه در مواردی مانند خط دریا، بخشی از کارها را گذشتگان به‌جایی رساندند اما دنبالیم به آن‌ها شتاب بیشتری بدهیم و در این عرصه وارد عمل شده، ادامه داد: برای مثال با تشکیل قرارگاه آب تلاش شد تمام نظرات را جمع کنیم و با جمع‌بندی ۵ محور اصلی و ۲۶ برنامه محور قرارگاه شد که یکی از آن‌ها خط دریا بود که مباحث آن مربوط به حداقل ۱٠ سال قبل است و اگر امروز حدود ۴٠٠ کیلومتر مسیر طی شده، حاصل تصمیم‌گیری‌های یک‌سال قبل است.

مرتضوی افزود: به طور قطع نگاهی ملی داریم و قصد نداریم آسیب بزنیم اما برخی موارد مانند آب و تفرقه افکنی‌های آن باعث سواستفاده می‌شود زیرا عده‌ای در این اختلافات امرارمعاش می‌کنند که نمی‌خواهیم فضایی به آن‌ها بدهیم.

لزوم پیوست رسانه‌ای برای جلسات و کارگروه‌های استانداری

وی خاطرنشان کرد: باید برای جلسات و کارگروه‌هایی که روزانه در استانداری برگزار می‌شود، بخش‌های خبری و پیوست رسانه‌ای و اقدام ویژه انجام شود زیرا این امر در امیدآفرینی در سطح جامعه مؤثر خواهد بود.

استاندار اصفهان ادامه داد: برای موضوع آب به عقب بازنگشتیم و در این راستا تصمیماتی که در دو سال اخیر برای انجام آن به نتیجه رسیدیم، در حال پیشرفت است و هیچ‌کدام تعطیل و از دستورکار خارج نشده اما سرعت انجام کار متفاوت است و روزهای خوبی در پیشروی مردم استان و فلات مرکزی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت سد یک میلیارد و ۴۵٠ میلیون متر مکعب است و در این راستا بازگشایی سد به‌صورت مقطعی بر این موضوع تأثیرگذار است، گفت: سیاست‌گذار و مدیر تأمین و توزیع آب کشور وزارت نیرو است و در این راستا عدم بازگشایی آب به عدم برنامه‌ریزی متولیان باز می‌گردد.

مرتضوی با اشاره به جزئیات بازگشایی اب در برهه‌های زمانی مختلف اظهار کرد: امروز باغات غرب سهمی که در زمستان نگرفته را می‌گیرند و این بازگشایی بر حس توافقات انجام شده صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: پس از آب شرب، دومین اولویت موضوع اب محیط‌زیست و این موضوع مطالبه ما است و در همین راستا به‌دنبال پروژه‌های آبی هستیم تا مسیرهای جدیدی را تعریف کنیم.

استاندار اصفهان گفت: ۳۸٠ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شده و امید است با پروژه‌های تعریف شده این آمار کاهش پیدا کند هرچنددر یک‌سال گذشته ۹۷ روستا به شبکه پایدار وصل شده و دیگر موارد نیز در دست پیگیری است اما بازهم این آمار مطلوب ما نیست.

وی در پاسخ به سوالی با اشاره به موضوع پارک کلاه قاضی تأکید کرد: آزادراهی از مسیر شمال به جنوب برنامه‌ریزی شده که در منطقه اصفهان، برخی از بخش‌های آن باقی‌مانده و از سمتی چند طرح برای پارک در حال پیگیری است که گزارش‌های فنی آن به تهران رفته و جلسات کارشناسی آن در حال برگزاری است و در این راستا یکی از اولویت‌هایمان نگاه به محیط‌زیست است.

مرتضوی در پاسخ به سوالی پیرامون راه‌های تشویق دانش‌آموزان برای ورود به عرصه رسانه گفت: باید مورادی مانند فضای امیدافرینی، ارتباط با مدارس، کارگاه‌های حوزه خبر و رسانه و حضور پیشکسوتان در میان دانش‌آموزان را در دستورکار قرار داد.

وی اظهار کرد: اگر در حوزه‌های مختلف نگران آینده هستیم، باید متناسب با آن برای تشکل‌های صنفی‌مان برنامه داشته باشیم و در این راستا تشکل‌ها برنامه‌های خود و در ادامه نیازمندی‌های خود را اعلام کنند تا از آن‌ها پشتیبانی کنیم.

استاندار اصفهان با تاکید بر اهمیت افزایش اختیارات استان‌ها ادامه داد: برخی موارد در حیطه اختیار استان‌ها و برخی موارد در اختیار حاکمیت و مرکز است و در این راستا معتقدیم اختیارات استان‌ها باید افزایش پیدا کند و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس‌جمهور نیز همین مورد است.

کد خبر 678501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.