داوطلبان در خارج از کشور به نمایندگی‌های ایران مراجعه کنند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از استقبال گسترده متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس در روز نخست پیش ثبت نام‌ها خبر داد و گفت: امکان ثبت‌نام غیرحضوری الکترونیکی متقاضیان خارج از کشور وجود ندارد و افراد باید به نمایندگی‌های ایران مراجعه کنند.

به گزارش ایمنا، محسن اسلامی روز دوشنبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیش ثبت‌نام‌ها از ۸ صبح باز شده است و آیا آماری داریم که نشان بدهد که از خارج از کشور چه تعدادی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: براساس اطلاعیه شماره ۵ همه پیش‌ثبت‌نام‌ها به شکل الکترونیکی است و برای افرادی که در خارج از کشور هستند امکان پیش ثبت نام الکترونیکی وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس توافقی که با وزارت امور خارجه انجام شده، قرار است متقاضیان داوطلب نمایندگی برای پیش ثبت نام به کنسولگری یا سفارتخانه یا نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی خارج از کشور مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را به صورت حضوری انجام دهند و برای کسانی که طی این هفت روز خارج از کشور هستند، امکان ثبت‌نام غیرحضوری الکترونیکی وجود ندارد.

اسلامی در پاسخ به اینکه اسامی نتایج پیش ثبت نام‌ها چه زمانی به افراد اعلام می‌شود، گفت: براساس قانون از امروز به مدت هفت روز از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر پیش ثبت نام انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از اتمام ثبت نام اولیه، وزارت کشور بر اساس قانون موظف است مدارک ثبت‌نام کنندگان را برای ۶ دستگاه از جمله ثبت احوال، وزارت امور خارجه، دادستانی کل، فراجا، وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه‌های علمیه و سازمان امور استخدامی ارسال کند.

وی با بیان اینکه وزارتخانه‌های علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد و حوزه‌های علمیه مدارک تحصیلی متقاضیان را بررسی و تاییدیه صادر می‌کنند، اظهار داشت: این دستگاه‌ها تا یک ماه فرصت دارند پاسخ ستاد انتخابات را در مورد مدارک متقاضیان بدهند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه پس از صدور تاییدیه‌های لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه، نتایج به متقاضیان اعلام می‌شود، افزود: به فرد اعلام می‌شود که کدام مدرک وی از سوی کدام دستگاه تأیید شده یا نشده است.

اسلامی همچنین گفت: کسانی که همه مدارکشان تأیید شده باشد، کد رهگیری دریافت می‌کنند و می‌توانند از ۲۷ مهر ثبت نام نهایی خود را انجام دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد که تأیید صلاحیت افراد در مقطع ثبت‌نام نهایی صورت می‌گیرد به این معنا که به محض اینکه ثبت نام نهایی می‌شوند و فرد داوطلب نمایندگی به حساب می‌آید، هیأت‌های اجرایی و نظارت برای بررسی و احراز صلاحیت‌ها کار خود را آغاز می‌کنند.

استقبال خوبی برای پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی شده است

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه آمارها گویای استقبال خوب متقاضیان داوطلبی انتخابات است، اظهار داشت: تا ظهر امروز ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر وارد سامانه پنجره واحد وزارت کشور شده‌اند که از این تعداد، ۵ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام اولیه را به اتمام رسانده‌اند.

وی افزود: آن دسته از متقاضیانی که ثبت نام اولیه خود را به پایان رسانده‌اند، منتظر دریافت کد رهگیری پس از بررسی مدارک باشند.

وی خاطرنشان کرد: آمار متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت روزانه پس از ساعت ۱۸، گردآوری می‌شود و به تفکیک شهر، جنسیت و سایر موارد به اطلاع مردم می‌رسد.

۲۴ ساعت قبل از ۲۷ مهر؛ فرصت اعتراض برای متقاضیان

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: اگر کسی نسبت به صدور گواهی اعتراض داشت می‌تواند اعتراض کند که این اعتراض را به دستگاه مربوطه ارسال کرده و جواب را به فرد می‌دهیم.

وی افزود: تا ۲۴ ساعت قبل از ۲۷ مهر فرصت اعتراض برای متقاضیان وجود دارد.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا تا امروز مشخص شده است که چه تعداد از نمایندگان فعلی ثبت‌نام کرده‌اند؟ گفت: هنوز پردازش داده صورت نگرفته است. تا ساعت ۶ بعدازظهر همکاران ما در کمیته فناوری پیش‌ثبت‌نام یعنی کارهای فنی، عدم اختلال در سامانه و مواردی از این قبیل را انجام می‌دهند و پس از آن پردازش داده‌ها صورت می‌گیرد.

منبع: ایرنا
کد خبر 678432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.